Rudde Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Men Thermaltake er vel egentlig kvalitet? Men er dette Ready to Use? https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=76476 Eneste som er igjen nå er jo PSU'en (Merket xD) og Tror dere jeg kan kjøre dette uten ett kabinett i noen uker? Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Nå har du en fet pakke, med unntak av kjøleren som ikke er på nivå med resten av delene dine. Thermalright 120Extreme er best, men den har de ikke på Amentio. Den beste de har der er denne : http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1802763 Les tester av strømforsyninger. Det er stabilitet og spenninger som betyr noe. Med Corsair 1000W vet du at du får en god Power. Den har fått meget god omtale over allt. Du kan jo alltids bygge opp uten kabinett, men det er jo greit å feste ting. Feks skjermkort og HD. Det er jo mange andre fine kabinetter på markedet. e Endret 20. juli 2008 av Espen W Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Kom med eksempler Og Jeg er så og si kjøleren alt Jeg har bestilt den fra ett sted og den har kommet fram men den er ikke betalt, men de har 1500 kr av mine penger (Arbeidspenger ) Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kabinett er jo en smaksak mer enn komponenter som har ytelse man kan måles. Antec Nine hundred er det mange som bruker. Personlig liker jeg mere stilrene saker Lian-Li, eller Silvestone http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1335578 Zalmann-Kjøleren er dyr og bare middels bra. Thermalright 120Ex eller Noctua har også fordelen at du kan bruke alle typer 120mm vifter. God kjøler gir deg muligheten til å ha lydløst opplegg som likevel kjøler bra, eller du kan sette på en hissig vifte (eller to) og klokke langt. e Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Men Zalman kjøleren greier å kjøle ned Q9450 på 3 GHz? Og noen som vet om noen alternativ måte å oppbevare PC'en på inntill kabinettet kommer? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ja, det klarer den helt fint. Men det er ingen tvil om at Noctua'n og TRUE'n som Espen W har linket til er utrolig mye bedre kjølere, og det koster heller ikke allverden. Du kan vell egentlig bare ha alt slengt? Er rimelig vanskelig å ødelegge eller skade Pc komponenter. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hva saks Underlag skal jeg ha må jeg ikke ha det liggende på noe spesielt? BTW: Vuderer Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Framfor Asus Xonar D2X PGA Asus Xonar D2X har Optisk ingang vedsiana isede for å bare ha det bygd inn i kortet og jet er jo den jeg skal bruke så da vil jeg heller ha ett lydkort som har det på kortet Noen mot det? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Ikke noe spesielt underlag, men husk at du må ha noe under hovedkortet siden Skjermkortet endestykke ikke skal vippe oppover (hvis du skjønner hva jeg mener). Finn en gammel treplate Angående lydkortet: For de fleste holder det med Oneboard lydkort (Er ikke du blant de fleste , men er kresen på lyd?). Er ganske kresen selv på lyd men Supreame FX lydkortet som fulgte med mitt hovedkort funker kjempe bra (X-fi brikke på lydkortet). Endret 20. juli 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Nei, jeg er ikke spesielt kresen på lyd,nei sitter med 2.0 lyd på 7.1 anlegg -.- Men siden jeg først har fått meg ett anlegg til 10k hadde det jo vært fett å teste det (Har allerede Optisk kabel i høy kvalitet x] Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Igjen, test lydkortet som kommer med hovedkortet. Det er absolutt brukbart. Mest sansynlig er ikke en 1000 kroners oppgradering verd penga. Ikke heng deg opp i optisk overføring. Det er ikke hørbart. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 ok, da ligger jeg langt under budsjettet igjen Noe jeg kan forbedre? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Du kan kutte litt mer med å bli kvitt den Western Digital VelociRaptor 300GB. Den er en del bedre enn Samsung F1, men ikke så mye at du skal bruke par høvdinger på den. I praksis, under daglig bruke kommer du til å merke ingen forskjeller mellom disse 2. Hva skal du gjøre med denne? Endret 20. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det går an å kjøpe en Raptor 74Gb som OS-disk. E Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har allerede Disken kjøpte den for 1500 kr. Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Den er jo god, så det er det viktigste. Produkter so mer dyre og gode, er det greit å ha. Ikke like kult med ting som er dyre og dårlige. Har du skjerm? E Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Ja 22"og musmatte og en G5 V.2 mus (Som jeg liker) Men har ett ganske dårlig Headset. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Nå er den bestilt, Kan jeg bruke tykk papp som underlag for delene inntil kabinettet kommer? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jupp, bare den holder oppe skjermkortet den X-antall graden slik at den går helt ned i PCi-express slotten. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men hvorfor anbefaler du meg egentlig Corsair HX 1000W (se bortifra prisen) Vil 600 watt takle gtx 280??? https://prisguiden.no/product.php?productId=71484 Ehh Trokke det ettersom nvidia menta at du måtte ha 750w++ for å drive 9800 GX2 Virkelig? På lista over offisielt godkjente PSU fra Nvidia for 9800 GX2 så står det både 600W og 650W power supplies. Og for gtx 280 så oppgir Nvidia selv 550 W Minimum System Power Requirement så 600W skal holde det sålenge det er en kvalitets PSU. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Men hvorfor anbefaler du meg egentlig Corsair HX 1000W (se bortifra prisen) Vil 600 watt takle gtx 280??? https://prisguiden.no/product.php?productId=71484 Ehh Trokke det ettersom nvidia menta at du måtte ha 750w++ for å drive 9800 GX2 Virkelig? På lista over offisielt godkjente PSU fra Nvidia for 9800 GX2 så står det både 600W og 650W power supplies. Og for gtx 280 så oppgir Nvidia selv 550 W Minimum System Power Requirement så 600W skal holde det sålenge det er en kvalitets PSU. Det stor ikke det på den offisielle lista for 3 uker siden (Siste jeg sjekka) BTW Kansje jeg kjøper meg en annen CPU kjøer forslag? TRUE? med hvilken vifte? Og kjølepastaen som føler med TRUE er den bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå