Gå til innhold

Bestiller PC om 2 dager siste sjekk 15k

Anbefalte innlegg

Hey, kommer hjem fra USA om 2 dager og skal bestille min nye PC x)

Saann det ser ut naa ser det saan ut: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=76476

Jeg har allerede Zalman CNPS9700 NT, Western Digital VelociRaptor 300 GB, DVD brenneren og jeg skaffer Thermaltake Armor+ paa andre maater.

Saa de kan bare trekkes fra sluttsummen.

Da blir det 11234 som kan fylles hele veien opp til 15000.

Er det vist mes ekstra lydkort etterskom det foolger med ett x-fi kort med hovedkortet?

Og dette er det andre alternativet: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=74820 dette har ett 790i hovedkort.

Takk for svar og hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI er å kunne kjøre 2 stk skjermkort.

2 x 280 er dyrt, dessuten passer dette kun til hovedkort med Nvidia-brikkesett. Disse kortene er dyre og mange opplever problemer av ymse slag.

Det er skrevet MYE om dette her på forumet.

Du har valgt Intel P45 som er rimeligere og er enklere å ha med å gjøre, og har vel så god ytelse.

Hovedkort med intelbrikkesett støtter Crossfire, som er 2 stk ATI skjermkort.

Du kan nesten kjøpe to stk ATI 4870 for samme prisen som ett 280.

2 x 4870 i Crossfire yter godt, men hva som yter best kommer an på hvilke spill du spiller.

Forskjellige spill bruker kortene forskjellig.

Et annet alternativ er å kjøpe ett 4870 og spare 1500 spenn, sette i gang og se om det holder. Vil du ha mer ytelse kan du kjøpe ett til.

1200w strømforsyning er mer enn du trenger. Kjøp heller en med ferre watt, av høyere kvalitet.

Skal du kjøre ett skjermkort kommer du langt med 5-600W

Skal du kjøre Crossfire må du ha et par hundre watt til.

Corsair 750W eller OCZ 780W er gode PSU.

e

Endret av Espen W
Lenke til kommentar
SLI er å kunne kjøre 2 stk skjermkort.

2 x 280 er dyrt, dessuten passer dette kun til hovedkort med Nvidia-brikkesett. Disse kortene er dyre og mange opplever problemer av ymse slag.

Det er skrevet MYE om dette her på forumet.

Du har valgt Intel P45 som er rimeligere og er enklere å ha med å gjøre, og har vel så god ytelse.

Hovedkort med intelbrikkesett støtter Crossfire, som er 2 stk ATI skjermkort.

Du kan nesten kjøpe to stk ATI 4870 for samme prisen som ett 280.

2 x 4870 i Crossfire yter godt, men hva som yter best kommer an på hvilke spill du spiller.

Forskjellige spill bruker kortene forskjellig.

Et annet alternativ er å kjøpe ett 4870 og spare 1500 spenn, sette i gang og se om det holder. Vil du ha mer ytelse kan du kjøpe ett til.

1200w strømforsyning er mer enn du trenger. Kjøp heller en med ferre watt, av høyere kvalitet.

Skal du kjøre ett skjermkort kommer du langt med 5-600W

Skal du kjøre Crossfire må du ha et par hundre watt til.

Corsair 750W eller OCZ 780W er gode PSU.

e

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=78096

HVa med det??

Tror du det vil kjøre stabilt?

Er litt skeptisk på å rykke ned på hovedkortet denne PC'en har egentlig hatt hovedkort i fokus til nå i siste liten :p

BTW skal ha 1200 W PSU Pga jeg har allrede 4 hdd'er som skal inn i den og skal være moderat til oppmot 14-15 :p

Lenke til kommentar

Seriøst, det er en god ide å sette seg litt inn i materien før man kjøper superdyre komponenter.

Hvis du gjør det, slipper du å hive masse penger ut av vinduet.

En harddisk trekker 10-15W ved lese-skrive og 2W i standby. Det er mao ingen grunn til å kjøpe 1200w PSU pga dette.

Det er tunge skjermkort, og overklokkede Quadprosessorer som trekker mye støm.

Prosessoren du har valgt trekker max 100w

GTX280 trekker max 250w

Som sagt, bedre kvalitet er mye viktigere enn mange W.

Jeg ville ikke kjøpt hovedkort med Nvidiachpset, som jeg skrev over.

Mange opplever feil og problemer.

P45 eller X48 er et bedre valg.

X48 vil ikke gi deg noe mer enn P45.

Rykke ned?

Det er ikke alltid slik at dyrere=bedre.

Kjøpe to stk 280 til 7500 spenn, ville jeg heller ikke gjort. Utviklingen går så fort at om 3 mnd koster disse kortene mye mindre, og enda sprekere kort er tilgjengelig.

Hva slags skjerm skal du bruke? Det har også noe å si i forhold til valg av skjermkortløsning.

Maximus formula II er et fint kort, gå for det.

Du kan alltids gå for P5Q Deluxe, som er det samme kortet, men med litt mindre gamer-jåleri.

E

Lenke til kommentar

Når jeg sa rykke ned var det snakk om nvidia kortet jeg har valgt i 15k SLi.

La på ett skjermkort på Maximus II oppsettet ( https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=76476 ) SIden prisen ligger så mye under xP

Satt ned PSU'en til 1000W

Men er litt usikker på om jeg skal ha Cooler Master eller Thermaltake Toughpower.

Men har hørt om disse fysikk kortene, siden jeg ikke skal ha 2x SLi så hadde det vært kult å prøve en PPU noen som vet om jeg kan skaffe disse i Norge?? Har vært i USA i 3 uker nå så noen PPU'er i en Best Buy :p Men turte ikke å kjøpe.

Og når det gjelder ramen så er ikke denne på lager hos Amentio så jeg lurer på om å hoppe ned til 800 MHz er ett stor tap?

Lenke til kommentar

Jeg kan forslå Corsair HX 1000W, har får du masse for pengene, en kvalitets kraftpakke som er musestille. Dette holder for både 2 stk GTX 280 SLI, og 2 stk HD4870X2 crossfireX, selv du måtte ha mange HD og vifter osv.

Når det gjelder GPU, bør du vente noen uker inntil lansering av HD4870X2. Flere rykter antyder at Nvidia kommer til å lansere et nytt kort samtidig. DVs. vi kan forvente flere bedre og billigere kort i nærmeste fremtid.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Har Corsair HX 1000W har 2 stk 8 pin, 2 stk 6 pin, og 2 stk 6+2(8) pin. Har kan du koble opp til 3 nye GPU som krever 6 og 8 pin.

EDIT:

Her kan du se dem: http://www.corsairmemory.com/products/hx1000.aspx

Enda viktiger: Disse er modulære og du kan koble eller frakoble som du vil. Hvis du trenger andre PCie koblinger, er det bare å sende en mail til Corsiar og de vil sende deg gratis.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Vil 600 watt takle gtx 280???

https://prisguiden.no/product.php?productId=71484

Jeg hadde en OCZ StealthXStream 600 Watt før jeg fikk HX1000. Den er rimelig, stille og bra og jeg kan anbefale den hvis man ikke trenger masse watt. Jeg klarte å ryke den på en 9800GTX, men jeg hadde en kraftig overklokket system (både CPU, RAM, FSB og GPU), og spilte i varme sommerdager :dontgetit: .

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Det er jo ikke skjermkortet som tar livet av en strømforsyning, det er total belastning.

Corsair 1000W får mye god omtale over allt, som Sam Oslo sier, og er nok blandt de beste 1000w på markedet nå.

Skal du kjøre flere store skjermkort er 1000W greit hvis du vil ha litt å gå på.

Skal du ha ett, holder feks Corsair 750W.

Espen

Lenke til kommentar

Kvalitet koster, og en god Power med 5 års garanti kan du ha glede av i mange år framover.

God, stabil PSU er dessuten en av de viktigste komponentene i en maskin.

Hva er prisforskjellen?

E

Endret av Espen W
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...