Gå til innhold

Red Hat 8.0 installasjon


Anbefalte innlegg

Jeg er en skikkelig newbie på linux (bare så det er sagt).

 

Jeg får bootet med cd1 og skriver "linux mediacheck". Og når jeg tester cden får jeg FAIL. Noen som vet hvorfor?

Jeg har testet cden på en annen datamaskin og der fikk jeg PASS.

 

takker for alle svar. Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, siden du er Newbie innen linux så bør du ikke ta Installasjonen i Text Modus, du bør heller ha installajsonen i Grafisk grensesnit sånn som anbefalt, det med at den skal teste cd`en før installasjon trenger du ikke å tenke på, fordi at når du vet at cd`ene er bootbare så er det bare å kjøre igang installasjonen. det som kanskje er problemet og kanskje grunnen til at du fikk Fail når du skulle teste cdene var fordi at cd`ene mest sannsynlig enten er brent feil eller at de ikke er bootbare. men egentlig så skal alt gå veldig glatt. setupen i Red Hat er enklere enn å installere XP. jeg har holdt på med Red Hat 8.0 selv, har snart tenkt til å bytte til Red Hat 8.1 når den kommer ut. Red Hat er desidert den distroen jeg liker best, jeg har prøvd endel distroer, hehe, jeg har 18 distroer til sammen, men Red Hat, og kanskje Mandrake er de to distroene som jeg liker best.

 

Håper dette hjalp deg litt videre.

Lenke til kommentar

hmm....... kan vaere mange ting det...

 

kan vaere at det er noe feil med cd-leseren din..

Det behoever ikke aa bety at det ikke vil virke etter en installasjon, men du kunne proevd aa laste ned iso'ene paa nytt og brenne de dersom det ikke skulle virke..

 

Og ja, RH 8.0 er den desidert beste distroen foreloepig, og dette vet jeg fordi jeg stort sett kun har brukt RedHat.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...