Gå til innhold

Java software somehing something error.

Requi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde den "system>advanced......" osv, og restartet PC'n, og da funket det. Men dagen etter når jeg skrudde på PC'n, så måtte jeg gjøre alt på nytt igjen og restarte en gang til, siden det funket ikke først. Så testet jeg dagen etter, og jeg måtte gjøre det samme siden det funket ikke med det første!

Det virker som settings'en går tilbake til det vanlige hele tiden.

Noen? ...

Lenke til kommentar

Jeg skrudde på PC'n og gikk innpå den greia, og den java-erroren kom opp. Så "x"-a jeg ut av internett og åpna et nytt internett vindu og gikk innpå den java-greia en gang til, og da funket det :ph34r:

Hvorfor må jeg gjøre alt slikt tull hele tiden for å få det til å funke, mens andre bare trykker en gang også funker det med det samme? ..

Lenke til kommentar

Som beskrevet i den første lenken jeg postet så skjer det fordi en plugin ikke klarer å laste inn den virituelle maskinen eller klarer ikke å allokere en minnestabel stor nok. Grunnen til dette er at minneområdet er for fragmentert.

Jeg har aldri opplevd at det skjer med Opera men problemet har blitt rapportert med både IE7 og FireFox2.

Årsaken til feilen ligger i at den virituelle maskinen kjører i samme adresseområdet som nettleseren. Når minneområdet til nettleseren blir forurenset av søppel forårsaket av utilstrekkelig søppeltømming ved åpning/lukking av faner og/eller instanser så blir det av og til umulig å allokere et stort nok sammenhengende minneområde som jvm kan kjøre i. Det er en mulig årsak til feilen. En annen mulig årsak er at java-appletter ikke rydder opp etter seg og forårsaker en liknende fragmentering. En tredje årsak er at mange små appletter starter og stopper i forskjellige faner og at dette fragmenterer minnet som nevnt over.

Hvis du vil fortsette å bruke IE så kan du gjøre det og vente på at arkitekturen til jvm blir bygget om til å kjøre i en egen prosess. Hvis du vil prøve Opera så kan du sjekke om den er mottakelig for samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...