sdf123 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har nå en HTPC som jeg kjører XP og Mediaportal på. Er bare sånn tålig fornøyd, så ønsker noe som utfyller det bedre. Jeg bruker HTPC delen kun til å se på film/tv-serier med. Så er derfor ute etter noe som funker best til film. Jeg som mange andre er/var en trofast XBMC bruker, men ettersom jeg har fått mer interesse for HD, så duger desverre ikke xboxen med xbmc lenger. Jeg er derfor ute etter noe som er så enkelt og bra som XBMC. Det må ha støtte for enkelt å kjøre image(.iso - .img osv ), .avi og .mkv. Den må også støtte muligheten for å kjører .rar on the fly og støtte subtiles av de fleste formater .sub .srt osv. Har sett at man kan få xbmc til win, mac og linux. Så en mulighet hadde jo vært å lage en egen partisjon til feks MACos+XBMC(man kan vel kjøre mac os på en vanlig pc nå?) eller linux+XBMC. Har hørt at windows+xbmc ikke er noe tess på det stadiet det ligger på nå. Finnes det andre enkle HTPC software med den støtten som jeg er utte etter. Jeg ser at det da kan være kjekt å ha en partisjon med Windows hvor man kan kjøre spill ol. og en partisjon hvor man kan kjøre HTPC delen. Beste hadde jo vært å kjøre alt på sammen, men føler ikke det er noe HTPC software til windows som gir det jeg ønsker. Bilde- og musikk-støtte bryr jeg meg ikke noe om. Noen med lignende ideer eller forslag? Ta det gjerne som en diskusjon. Lenke til kommentar
KVK Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 De vanligste programmene såvidt jeg har erfart er: - Mediaportal - Meedio - Vista Media Center/XP Media Center m/MyMovies - XBMC - Myrh TV Problemet er bare at dette i bunn og grunn er eldre programmer og derfor ikke er helt optimale løsninger, men samtidig så finnes det ikke andre fullgode løsninger på markedet heller. Når det gjelder de tre jeg har arbeidet endel med å få til så er det Mediaportal, Meedio og VMC, så har jeg følgende å si: Mediaportal: Skin: Indigo (basic) TV-Serie biten fungerer bra, men Fanart er noe tungvindt sammenlignet med Meedio. Rask 4.5/6 Film biten (bruker My Films) er helt grei, endel arbeid å bygge opp databasen da det må gjøres manuelt om du ønsker norsk beskrivelse av filmen, samt gode cover, men når det er gjort er det helt greit å bruke. Er ikke noen stor fan av UI'en da denne virker noe "gammel". Spiller av *.iso og diverse annet ved hjelp av daemon tools. Får stort sett trekkene pga det er mye arbeid å få en god filmdatabase, samt noe for UI. 3/6 TV-biten beste blandt de jeg har prøvd mye takket være TV-Server 3. En større revamp er etter det jeg erfarer under utvikling? 5/6 Andre ting: Stor brukermasse i Norge, og er derfor mer tilpasset "norske forhold" med bl.a. plugins for NRKs nettsatsing, samt en liten plugin som åpner TV2-biten i VMC. Nåværende versjon: 1.000 RC1 + SVN Under utvikling: Mediaportal 2 Meedio skin: Vintage TV-Serier 2 gode alternativer, meeTVShows og TVNight Begge har en fin UI, og Fanart er enklere enn hos Mediaportal da den såvidt jeg husker er automatisk. Noe treg 4/6 Filmer Også her finnes flere alternativer, men ingen av de er noe voldsomt å skryte av UI-messig, iallefall ikke i mine øyne. Fordelen er dog at når du først har satt opp kriteriene for bygging av databasen, så skjer det hele automatisk, coverene er av høyere oppløsning. Men mangler norsk beskrivelse. 3/6 TV Har ikke fått testet noe særlig annet enn litt alpha-testing av deres plugin for TV-Server 3, kan knyttes opp mot andre PVR-program , men har som sagt ikke testet det og gir derfor ingen karakter. Tregeste UI av de tre. Utviklingen av selve kjernen er lukket etter at Yahoo kjøpte den, men plugins er i stadig utvikling Under utvikling: Meedios. VMC TV-serier, har ikke testet noen av løsningene, myTV virker å være den mest brukte, men den ser platt og kjedelig ut i mine øyne. Ikke testet, ingen karakter. Filmer (MyMovies) Enkel og oversiktlig database manager, med norske beskrivelser, ikke den største databasen når det gjelder norske filmer, men den er under utvikling. Liker ikke at den er DVD-orientert og ikke film-orientert. Dvs at om du har en DivX-filmer eller lignende (x264 etc), så får du med masse info som ikke stemmer, som f.eks. ekstra materiale og lignende. Kjedelig og dårlig UI gir trekk. Ny UI som passer bedre til VMC skal vistnok være under utvikling. Den får 3 av poengene pga den gode database manageren og norsk database. 3.5/6 OML er under utvikling, og denne har en langt bedre UI, bedre enn både MP og Meedio, men jeg vet ikke hvordan database-biten blir her. TV Ingen støtte for norsk DVB-T, og denne lar vente på seg. Har derfor testet. Større oppdateringer undervegs, men lite informasjon. Men den får pluss av meg for at den har både NRK og TV2s nettsatsing innebygget. Nåværende versjon: VMC Under utvikling: Fiji, en oppgraderingspakke for VMC. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Mener du Meedio eller MeediOS? Lenke til kommentar
KVK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Min beskrivelse er av Meedio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå