joaaas Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Jeg har en 10 mb linje. Hvis jeg koble lan kabelen rett fra modemet til dataen laster jeg ned i ca 2000 kb/s, men hvis jeg går gjennom en router er hastigheten på maks 10 kb/s og alt annet som bruker internett låser seg helt :S Bruker en linksys wrt54gx. hva kan jeg gjøre? Takker for svar! edit: emnefelt forandret til noe mer beskrivende, som ikke strider mot tre-ords-regelen vi har her på forumet Endret 17. juli 2008 av macfjott Lenke til kommentar
haalo Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Åpne porter og/eller sette ned antall tilkoblinger. Lenke til kommentar
joaaas Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 har prøvd å åpne porter, har googla etter guider i flere timer, men får det ikke til. Noen som har hatt samme problem med samme router. Kan du gi meg en enkel guide på hvordan åpne porter? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Du må portforwarde routeren din se denne linken for nermere forklaring.. og hvordan du gjør det.. http://p2p.weblogsinc.com/2005/04/24/how-t...rent-downloads/ eller denne.. http://portforward.com/english/routers/por.../BitTorrent.htm Og til slutt for dere andre som har samme problem, men andre routere, se denne linken: http://portforward.com/english/application...orrentindex.htm Men hva slags torrent program bruker du? uTorrent, bitcomet? eller noe annet? Let etter det som kalles "lytteport" som regel et 5 siffret tall.. dette tallet er porten du skal åpne i routeren din (eller redirekte til din pc).. Du må også vite din lokale ip adresse. Legger ved et par bilde av mitt oppsett. Endret 17. juli 2008 av okasin Lenke til kommentar
joaaas Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Bruker bitcomet, har lytteport nr ja. Jeg finner bare port range forwarding på min, er ikke helt likt som på dine bilder. Prøvde å gjøre det guiden sa, men fortsatt like tregt. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Bruker bitcomet, har lytteport nr ja. Jeg finner bare port range forwarding på min, er ikke helt likt som på dine bilder. Prøvde å gjøre det guiden sa, men fortsatt like tregt. Eller bytt ut routeren med en billig switch og sett mellom. Er mye konfigurering med routere så jeg liker dem ikke selv, firewall har vi programmer til Edit: Vist vi ikke snakker om trådløst her nå da, klare du og ungå det så er det best. Er det trådløst noen trenger så kobler du routeren in i annen port på modemet eller switchen så kan di som vil ha trådløst nyte det og Endret 17. juli 2008 av Digidice Lenke til kommentar
joaaas Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 er kobla til en av de 4 utgangene i routeren med lan kabel. Er 6 andre datamaskiner som skal på i dette huset så trådløs internett er et must. Men det med switchen var ikke dumt. Men det beste hadde vært om jeg hadde fått til det med routeren som fortsatt er like treg Lenke til kommentar
Devlish Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 linksys routere sliter med torrent trafikk så enkleste og billigste løsning vil nok være å skifte ut routeren med et annet merke, kan anbefale d-links dir 655 eventuellt 855, svært stabil routere og jeg har kjørt rimeligt mye torrent trafikk på min 655 har hatt mange linksyser wrt54G/GS/GL og GX WRT300N og WRVS4400N men ingen av dem har klart seg så bra som dir 655 boksen jeg har nå Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg hadde også problemer med torrents og min wrt54gx ver. 2. Minimal trafikk førte til at routeren nærmest stoppet opp. Jeg prøvde mange lure tips uten hell, og kjøpte meg DIR-655 som Devlish også anbefaler. Lenke til kommentar
joaaas Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Er ver 2 jeg og ha. Er helt forferdlig når det går så tregt, da bytter jeg ut hele dritten. Takk for svar Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har ingen problemer med bittorrent på min WRT54GL (den kjører dog OpenWRT). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå