HTCthomas Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 tenkt og ha scooter og ikke moped......noen gode ideer...jeg tenker på yamaha aerox, jogR eller peugeot speedfight2 CPI gtr..........finnes det andre gode modeller? Lenke til kommentar
vangsguten Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Regner med det er 50 kubikk vi snakker her? Hadde en Suzuki Katana (ikke motorsykkelen, altså!) for noen år siden og var godt fornøyd med den. Ved et serviceopphold på et verksted fikk jeg låne en Honda et-eller-annet til min ble ferdig, og det var oppsiktsvekkende forskjell! Våre kjære myndigheter har jo bestemt at en moped ikke skal gå fortere enn 50 km/t. Min Suzuki gjorde ca. 56 på flat mark, men i nedoverbakke noterte jeg 82 km/t som rekord! Men Honda'n derimot, hadde visstnok en annen form for plombering, for den greide jeg ikke å presse over 48 km/t. Heldigvis lånte jeg den bare i én dag. Så, mitt tips til deg blir: Prøvekjør flere modeller! (hvis du da ikke har tenkt å fjerne plomberinga eller trimme eller whatever ulovlig dah ...!) Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Beste tipset mitt er: Kjøp merke-sykkel Yamaha, Honda, Suzuki, Aprilia, Peugeot, Derbi Lenke til kommentar
HTCthomas Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 veldig fornøyd med aerox men hvor for går an har hørt at han går 60-70 på flata Lenke til kommentar
drool Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Er det noen som har erfaring med TMS? Vurdere kjøpe en TMS Classic 50cc. Spiller ingen rolle om den går i 48 km/t eller 82 km/t. Den skal kun brukes som et fremkomstmiddel til og fra jobb. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 veldig fornøyd med aerox men hvor for går an har hørt at han går 60-70 på flata Det er to plomber i den som standard - en i potta og en i variatoren. Kjøp ny trimpotte, og du får den opp i 60. Ta ut plomba i variatoren i tillegg, og du får den opp i 80-90. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 veldig fornøyd med aerox men hvor for går an har hørt at han går 60-70 på flata Rundt 60kmt originalt. min gjrø 70kmt men har fjerna en variatorring som sperrer så den ikke vil gire. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) veldig fornøyd med aerox men hvor for går an har hørt at han går 60-70 på flata Rundt 60kmt originalt. min gjrø 70kmt men har fjerna en variatorring som sperrer så den ikke vil gire. Mhm, litt knotete å ta ut den plomba uten skikkelig verktøy, fant jeg ut Vanskelig å skru av det store variatorhjulet om man ikke har noe som holder det skikkelig fast uten å ødelegge tennene på det samtidig. Speedometeret på min viser cirka 10 km/t for mye når det viser 70 km/t (målte med GPS), så min går vel maks i 60-65 etter at jeg bare bytta potta (plomberingsringen i variatoren har jeg ikke fått tatt ut ennå). Endret 18. juli 2008 av Distressor Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Regner med det er 50 kubikk vi snakker her? Hadde en Suzuki Katana (ikke motorsykkelen, altså!) for noen år siden og var godt fornøyd med den. Ved et serviceopphold på et verksted fikk jeg låne en Honda et-eller-annet til min ble ferdig, og det var oppsiktsvekkende forskjell! Våre kjære myndigheter har jo bestemt at en moped ikke skal gå fortere enn 50 km/t. Min Suzuki gjorde ca. 56 på flat mark, men i nedoverbakke noterte jeg 82 km/t som rekord! Men Honda'n derimot, hadde visstnok en annen form for plombering, for den greide jeg ikke å presse over 48 km/t. Heldigvis lånte jeg den bare i én dag. Så, mitt tips til deg blir: Prøvekjør flere modeller! (hvis du da ikke har tenkt å fjerne plomberinga eller trimme eller whatever ulovlig dah ...!) Da var vel speedometeret paa Hondaen rett, og den paa Katanae'n feil 82 km/t nedover tviler jeg paa at du hadde plombert ihvertfall, gaar ikke i det hele tatt med en plombert scooter.. Lenke til kommentar
vangsguten Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Regner med det er 50 kubikk vi snakker her? Hadde en Suzuki Katana (ikke motorsykkelen, altså!) for noen år siden og var godt fornøyd med den. Ved et serviceopphold på et verksted fikk jeg låne en Honda et-eller-annet til min ble ferdig, og det var oppsiktsvekkende forskjell! Våre kjære myndigheter har jo bestemt at en moped ikke skal gå fortere enn 50 km/t. Min Suzuki gjorde ca. 56 på flat mark, men i nedoverbakke noterte jeg 82 km/t som rekord! Men Honda'n derimot, hadde visstnok en annen form for plombering, for den greide jeg ikke å presse over 48 km/t. Heldigvis lånte jeg den bare i én dag. Så, mitt tips til deg blir: Prøvekjør flere modeller! (hvis du da ikke har tenkt å fjerne plomberinga eller trimme eller whatever ulovlig dah ...!) Da var vel speedometeret paa Hondaen rett, og den paa Katanae'n feil 82 km/t nedover tviler jeg paa at du hadde plombert ihvertfall, gaar ikke i det hele tatt med en plombert scooter.. Jeg hadde en helt original umodifisert scooter, men hvilken type plombering/fartsbegrensning den haddde, har jeg ikke peiling på. Det virka i allefall som om det var forskjellige systemer, ettersom Hondaen fikk "stopp" på 48, mens min ganske riktig fikk 82 på det meste i god nedoverbakke. Kanskje min ikke var plombert, men hadde et annet system? Var en 99-modell, Mener å huske at Hondaen var en SFX, kanskje 1997 modell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå