Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i min passat, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Sliter med en ulyd på bilen min. Litt vanskelig å forklare, men er en form for klark når jeg svinger og samtidig gir gass. Om jeg lar billen gå gjennom svingene uten å gi gass er denne lyden fraværende, men så snart jeg må gi gass samtidig som jeg sviner er lyden på plass.

Noen som har noen ide om hva jeg snakker om her og hva som kan være problemet?

Har en 99 modell passat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du gir gass og samtidig svinger vil du utsette drivverket og hjulopphenget for en større belastning enn om du bare lar bilen rulle igjennom den samme svingen.

Første mistenkte for meg er da drivknuten. Passat 97-00 har rykte på seg for å ha dårlige drivknuter. Faktisk er de så dårlige at noen har laget en steg-for-steg guide til hvordan du bytter den.

Andre mulige mistenkte er bærekulene.

Lenke til kommentar
Mye snakker vi om i deler for nye drivknuter?

Finnes der noen med bedre kvalitet om de originale er så dårlig i utgangspunktet? Dumt om det går en liten stund så er samme problemet tilbake igjen.

Sjekk mekonomen.no og andre som leverer "uorginale med orginalkvalitet"deler. Regner med at en drivknute som denne koster 700-1500 et sted.

Lenke til kommentar
Det kan være ytre drivknute som er gåen, sjekk om du kan se noen skader på damasken som gjør at det lekker fett. Kan også være noe slark i et stab stag, men heller tvilsomt.

damasken? :ph34r:

lest for mye svensk haynes-bok?

mansjetten du tenker på?

Lenke til kommentar

Vel, da er jeg helt sikker på at det er som dere andre sier drivknutene. Venstre side kollapset totalt i går, og 6 kuler falt så fint ned på bakken under bilen.

Naf kom å hentet meg så jeg fikk bilen satt på plass hjemme, så nå gjelder det bare å finne ett sted hvor det ikke koster så sykt mye å få dette ordnet.

Noen som vet om ett bra sted i Bergen som ikke koster all verden, eventuelt som bor i Bergen selv og har lyst å tjene seg litt ekstra penger i sommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...