Rusma Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Satte sammen en ny pc med "Intel E4600" som prosessor, og "Noctua NH-U12P" som cpu-kjøler. bios viser rundt 41-43 grader på cpu og 31 "MB Temperature". fra før av er jeg vant med rundt 32 grader på ca samme cpu og langt billigere kjøler. Kan dette være normalt? Dette er det jeg kan tenke på jeg muligens har kunnet gjort feil under bygg: for mye/for lite kjølepasta "cpu-taket" er ikke helt rent kjølerens kontaktflate er ikke helt ren Viften snurrer på full styrke, alså uten "l.n.a"-,eller "u.l.n.a."-kabel. Finner dette høyst bemerkelsesverdig. Fint med svar. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hørtes mmerkelig ut. Er det core temp eller CPU temp som er 41 grader? Er det CPU temp høres det merkelig ut. Er det core temp høres det greit ut. Jeg bruker selv en Q9450 med en samme vifte som deg og CPU tempen min er på rundt 29-30 grader, mens core temp er over 40. Kan være at temperatur sensorene på prosessoren din er "stuck". Dette er ikke unormalt. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Beklager noe sent svar her, tok litt ferie i mellomtiden Jeg er imidlertid ikke helt sikker på det du sier. min temp på 40-43 grader leste jeg av i bios under "system status" (noe i den duren). tror dette er bare tempraturen "på taket". Hvordan finner jeg core temp? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 http://www.alcpu.com/CoreTemp/ Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 har desverre ikke installert noe os enda. skal ikke bruke windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå