guzzi1972 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Finnes det noen programmer som kan "hjelpe" meg med å huske å ta backup? Når jeg jobber i MS-Office og lagrer et dokument, er det mulig at det automatisk lagres to plasser? På disk og evt via nettverk til en annen PC (evt zipdisk?) Og finnes det noen brukbare backup programmer som kan ta backup av gitte mapper på disken på angitte tider? Bruker Win98 og WinXP Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Handybackup er greit til mapper og stasjoner (ikke medregnet windows stasjonen.) Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Vel, i XP har du innebygd backup-programm. Evt kan du bare lage en batch fil som kopierer filene dine til ett nettverksshare og lage en scheduled task som kjører batchfila. Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Synes at det er en enkel/grei løsning å lage en koffert på en annen partisjon, for så å dra mappene/filene som du ønsker sikkerhetskopi av over i denne. Lag så en snarvei over på skrivebordet. Eneste du MÅ huske på er å oppdatere kofferten før du avslutter. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Kan anbefale to prog's som jeg har god erfaring med, Backup assistant og Second Copy. Begge kan gjøre det du beskriver, B. Assistant zipper dem også, også over nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå