Haawy Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hallois! Jeg begynner på Vg1 i august og har bestemt meg for lenge siden at jeg skal ta et år i utlandet i Vg2. Da tenkte jeg for det meste på USA, siden jeg har bodd der før og likte skolesystemet veldig godt. Men så sa læreren min at jeg ikke burde dra dit, men kanskje dra et sted der jeg ikke hadde vært før. Hun foreslo Tyskland siden jeg skal ta tysk på vidregående. Helt ærlig så frister ikke dette så mye, fordi jeg kan dra til Tyskland senere ved en senere anledning. Er veldig glad i å reise og å se nye steder. Historie intresserer meg også veldig mye. Derfor tiltrekker Asia meg , siden jeg bare har vært i Thailand. Jeg syntes at Japan virker som et godt valg hvis jeg skal dra til Asia. Det jeg er litt skeptisk til er om det bare er for spesiellt intresserte? Som f.eks folk som ser på anime og sånt (Teit spørsmål, men dette er noe som jeg ikke intresserer meg for i det hele tatt.) Jeg kan egentlig ingenting om Japan, men det virker som et veldig trivelig land. Jeg må snart bestemme meg for et land siden plasser fort blir fyllt opp. Jeg er utrolig usikker, det virker jo litt skummelt dra til et fremmed land som jeg ikke kan noen ting om, men samtidig utrolig spennendes! Har lest at skolesystemet i Japan er så og si kopiert fra den amrikanske skolen. Men det "trygge" USA frister fortsatt. Er det noen som har vært i Japan som utvekslingsstudent som kan fortelle meg om deres erfaringer? Hvis det er noen som har noen tips i det hele tatt s tar jeg dem imot med stor takknemmelighet! Sorry for lang post, men den måtte bli det P.S: Hvis det har noen betydning skal jeg gjøre alt jeg kan for å få året tellende. Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Japan er et helt fantastisk land. Jeg har bare vært der én gang og da bare i 18 dager, men disse var helt fantastiske. Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er som gjør det så bra, men noe er det i alle fall. Jeg skal definitivt tilbake. Det som er problemet med Japan er språk. Folk snakker omtrent ikke engelsk i det hele tatt. Om du ikke kan japansk kan det i mange sammenhenger være vanskelig å bli forstått. Det at folk ikke forstår deg og du ikke forstår dem gjør det vanskelig å bygge menneskelige relasjoner. Jeg tror at det blir et hardt år om du reiser bort uten noe som helst kunnskap. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Hvis jeg søker og får dra til JApan kommer jeg til å ta språkkurs før jeg drar. Takk for rask respons! Hørtes jo veldig bra ut Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Dama mi var en sommer i Japan og jobbet og elsket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå