Gå til innhold

Home tar form. Ny video

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er vi iallefall to om det. Og så må jeg få slenge inn at jeg ikke ser det store med little big planet.

Men får vel teste det, kan jo alltids hende at jeg blir frelst av det.

Jeg liker leke spill i små mengder. Og bra fysikk og morsome konsepter er jo bra. Multiplayer kan jo bli gøy også. Men i små doser. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Home kommer til å ta av med engang det kommer, men noen mnd senere kommer det til å dabbe av, inne 6mnd til 1år er interessen borte.

det blir bare ett ork å "bruke" det.

Helt tragisk at Sony prioriterer Home forran spill.

Lenke til kommentar
Home kommer til å ta av med engang det kommer, men noen mnd senere kommer det til å dabbe av, inne 6mnd til 1år er interessen borte.

det blir bare ett ork å "bruke" det.

Helt tragisk at Sony prioriterer Home forran spill.

Tror ikke helt du skjønner hva Home er. Det er ikke bare en 3d verden hvor man går og suller rundt, det er også en 2d del av dette som er vel så viktig. Det hele dreier seg om å få til et community og funksjonalitet på samme vis som MS har rundt sitt Live på en litt annen måte. Det dreier seg om å oppsøke og møte nye mennesker man kan spille med og å gjøre andre sosiale aktiviteter med. Det er også en måte å vise din identitet og hvem du er gjennom 'hjemmet' ditt som egentlig tilsvarer Gamertag'en til Live.

2d opplegget er vel så viktig og man kan se allerede at Sony er på vei for å standarisere og konsolidere de systemene de har rundt om kring for å støtte en universal profil på alle de systemene de har. Forvent deg å se Home på web, PSP, PS2 og Mobiltelefoner i tillegg til PS3. Ikke nødvendigvis i 3d da selvfølgelig.

Kanskje det da er lettere å se hvor de ønsker å gå med Home;

Plukk opp mobilen på jobben før du skal hjem og stikk innpå Home for å se om noen kjente er klar for Warhawk på kvelden. Sett opp spillet i Warhawk loungen og diskuter strategi og roller før dere setter i gang.

Gå inn på Home med din PSP mens du venter på flyet og gå inn i Patapon lobbyen. Slå av en preik med ei snelle, vis henne achievmentsene dine og slå ihjel resten av ventetiden med å spille Patapon mot henne. Vis trynet ditt på chottoshot (kamera for PSP) om du har. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jasså? så de har ett 2D grensesnitt som er ute i XMB?

gjerne forklar mer, for sånn jeg har skjønt det så blir home ganske jalla, men morsomt i de første mndene..

Lenke til kommentar

Jeg forstår at det er mye antagelser og misforståelser rundt Home, og jeg tenkte jeg skulle lage en slags FAQ for forumet siden det rett og slett er behov for det. :)

Jeg har forøvrig fulgt med Home med argus øyne siden det ble annonsert, og et par stikkord kan jeg gi deg:

-Home skal fungere på tvers av følgende plattformer: PSP, PS2, PS3 og Sony Ericsson mobiltelefoner. Jeg vil anta at det blir 2d for PSP, PS2 og garantert for mobil. Mulig at man får et web interface også, men det er ikke spesifikt nevnt noe sted.

-Alt man kan gjøre i 3d skal man også hovedsaklig kunne gjøre i 2d.. Det ble det sagt på et ganske tidlig tidspunkt.

-Home er IKKE sammenlignbart med Second World. I andre lignende 3d verdner har man fokus på å treffe folk og det rent sosiale rundt det. Om vi tar bort all pynt og ekstrafunksjonalitet snakker vi rett og slett om chat i 3d. I Home er det i all hovedsak fokusert på nettverksbygging rundt spill. Home kan man bedre sammenligne med chat og MS Live i 3d (eller 2d om du ønsker det :))

Lenke til kommentar

Blir meget nyskapende ja, det som imponerer meg er hvordan i helsike dem har fått til alle disse minispillene i Home :) altså du kan gå realtime i Home verdenen og være interaktiv med andre spillere, og samtidig spille bowling eller biljard med helt annen fysikk plutselig. Er sykt imponerende. Samtidig som alt dette streames det HD innhold bak deg.

Kan f.eks stå og spille på en flipper automat, og bak meg kan jeg gløtte og se noen som spiller biljard. Altså 2 spill som kjøres realtime i en og samme verden med helt annen fysikk og regler. Mindblowing :p

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...