Gå til innhold

Heving av kjøp - Laptop!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte en Hp DV6287eu laptop fra nettet Mai 06 2007 for 8600 kr.

 

Fra første dag jeg åpnet og startet pcen har jeg hatt problemer med maskinen. Når jeg tok den på strømsparing alternativet så ble skjermen svart og jeg fikk følgende melding: "Skjermkortet har sluttet å virke og har nå blitt gjennopprettet". Så da bare lot jeg maskinen kjøre på balansert.

 

Og så etter ca. 4-5 måneder så ble skjermen ødelagt av en eller annen grunn, den ble helt svart og jeg måtte stille skjermen for å få lys på den. Da sendte jeg den inn på reparasjon i Januar 2008, de brukte 8 dager på å reparere dette. Så de byttet Hovedkort og oppdaterte BIOS.

 

Og så fikk jeg problemer med skjerm igjen og da byttet de skjermen Inverter og tastatur. De brukte 27 dager før jeg fikk den tilbake sendte den inn Februar 06.08.

 

Og så fikk jeg problemer med Operativsystemet, jeg sendte den inn for reinstallasjon. De brukte omtrent 2 til 3 uker på å reinnstallere.

 

Og når jeg fikk den tilbake så sto det at lisensen på vista var ugyldig. Så sendte jeg den inn igjen og de sa at den Produkt keyen under maskinen var Ugyldig. så de ringte Microsoft og ordnet opp i dette. Og dette brukte de også 2 til 3 uker på.

 

Og så sendte jeg den inn igjen om håp om å få hevet pcen så sendte de bare pcen tilbake igjen.

 

Og nå blir pcen for varm innimellom den har vært opp i 80 grader. så sendte jeg HP support anngående dette og de sa at pcen skal tåle 90 grader før strømmen kuttes.

 

EDIT: Så i alt så har de brukt et halvt år, for å få fiksa pcen min.

Endret av Samiro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten videre så kan jeg ikke se at adgang til heving finnes her. Jeg kan være tilbøyelig å si at avhjelp generet har vært til vesentlig ulempe og etter en slik tolkning ikke har avhjelpet kunnen rimelig.

Dog er det bare andre gangsfeil for skjermen, så hvis du får symptomer rundt skjermen igjen, så stiller det seg anerledes slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se ut fra det du skriver så har du kun hatt maskinen inne to ganger med gyldig grunn. "Problemer med operativsystemet" høres for meg ut som brukerfeil og det er et under at serviceavdelingen i det hele tatt fikset dette for deg, da det ikke er deres ansvar, pluss at dette er noe du mest sannsynlig kunne fikset selv i en håndvending ved å bruke systemgjenopprettingsfunksjonen som finnes på alle bærbare fra HP.

 

Når det gjelder tiden de har brukt vil jeg tro 2-3 uker kan regnes som rimelig tid, mens ~1 mnd begynner å bli litt i overkant. Du kunne prøvd deg på å heve kjøpet i stedet for å ta tilbake maskinen etter denne reparasjonen, men ser ingen grunn til at du skulle få heve kjøpet nå. Det får heller vente til et nytt problem oppstår.

 

Ellers må det jo bare sies at det er godt kjent at HP Pavilion-maskiner fra det siste året i de fleste tilfeller er særdeles dårlige produkter, fulle av feil. Litt forberedelser før kjøp kunne i så måte spart deg for alle disse problemene. Så du skal ikke se bort fra at du for enda ei mulighet til å heve kjøpet, men da må det gjerne være feil på samme komponent, altså skjermen ;)

Endret av spock84
Lenke til kommentar

Satt å googla litt en dag om laptopen så fant jeg en side der det sto at noen av Hp Pavillion DV6000 seriene hadde noen feil....

 

Edit: Og nå begynner batteriet også og gå tom fort, og laderen er sinnsykt varm når jeg har den i pcen. Og den har blitt tregere også, enn før den hadde vært på reprasjon.

Endret av Samiro
Lenke til kommentar

DV6000 og DV9000 -seriene har hatt litt problemer ja. Problemer med skjerm/inverter var ganske vanlig, samt feil på hovedkort/bios/wlan. dv6005ea var den verste, din modell har vel en del av den samme maskinvaren.

 

Det har blitt utført to avhjelpforsøk på din pc. Operativsystemet går ikke under garanti eller reklamasjon.

Får du problemer med skjerm eller inverter igjen, krever du omlevering eller heving, så blir det gjort etter at en teknikker har bekreftet at det er feil på pcen.

Endret av efjeldse
Lenke til kommentar
Satt å googla litt en dag om laptopen så fant jeg en side der det sto at noen av Hp Pavillion DV6000 seriene hadde noen feil....

 

Edit: Og nå begynner batteriet også og gå tom fort, og laderen er sinnsykt varm når jeg har den i pcen. Og den har blitt tregere også, enn før den hadde vært på reprasjon.

 

Hvor mye porno har du surfet på siden du fikk PC'n tilbake fra service? PC'r med windows blir tregere jo mer man innstallerer på dem og pornosurfing legger som regel inn masse drittprogramer :)

 

Det at batteriet blir dårligere er desverre bare sånn det er. Batteri blir svakere og svakere etter hvert som dem brukes. Det har blitt sagt i en dom at et batteri skal vare i 2 til 3 år. Med å "vare" så lenge menes at alt over 5-15 min batterikapasitet er ok over tid.

Batteri blir også svakere hvis du hele tiden lader det opp og helt ut, samt hvis du har stømkontakten i hele tiden mens batteriet står i, samt varme svekker det.

Lenke til kommentar

ok, har ikke lasta ned porno da din gris :p Vil bare ikke ha den laptopen lenger nå,, trenger penga til MC lappen og MC.. hvis ikke jeg får heva så bare selger jeg den til noen for 1000 eller 2000 kr.. satt den på finn for 5000 kr men ingen kjøpte høyeste budet var på 4000 kr..

Endret av Samiro
Lenke til kommentar
noen ideer på hvordan jeg får til å heva kjøpet ved å fucke opp skjermen eller noe, uten at de på reparasjon merker dt ??

 

Svindel får du spørre noen andre om, det driver vi ikke med her. Du har kjøpt en PC fordi du skulle ha PC. Du skal ikke gå inn for å ødelegge den for å få penger tilbake. Vil du ikke ha den selger du den, du svindler ikke produsenten.

 

Ødelegger du den selv, er det stor sjangs for at en teknikker ser det, og du vil ende opp med å betale for undersøkelse uten at noe blir gjort. Dette ligger ofte på ca 699,- inkl mva.

Lenke til kommentar
noen ideer på hvordan jeg får til å heva kjøpet ved å fucke opp skjermen eller noe, uten at de på reparasjon merker dt ??

 

Svindel får du spørre noen andre om, det driver vi ikke med her. Du har kjøpt en PC fordi du skulle ha PC. Du skal ikke gå inn for å ødelegge den for å få penger tilbake. Vil du ikke ha den selger du den, du svindler ikke produsenten.

 

Ødelegger du den selv, er det stor sjangs for at en teknikker ser det, og du vil ende opp med å betale for undersøkelse uten at noe blir gjort. Dette ligger ofte på ca 699,- inkl mva.

 

Jeg har kjøpt en PC for jeg skal ha en PC som fungerer ikke en som må på reparasjon etter første gang den startes og blir brukt. Det er helt latterlig ass. Den har ikke fungert riktig før den har vært på reparasjon 4 ganger. Og Den produkt keyen under pcen skal alltid være ekte, men det var den heller ikke. Og hvis det er noe feil med den så burde de på nettsida fortalt om dette før jeg bestilte laptopen!

Endret av Samiro
Lenke til kommentar

Tror du virkelig de selger et produkt hvis de vet at det er feil på den?

- "Ja, denne laptopen selges med feil, og du må påregne å sende den inn mange ganger" :thumbdown:

I hovedsak har rundt 5-10% av alle produkter feil, sånn er det bare. HP DV6***-serien har generellt hatt litt mer enn det.

 

I Norge har vi verdens beste forbrukerkjøpslov som faktisk gir deg mange fine rettigheter du kan drømme om i andre land. Hvis loven blir utnyttet, begynner det nok å komme forskrifter og dommer i selger/produsents favør etterhvert.

 

Du har hatt den inne til to garantireparasjoner, operativsystemet dekkes ikke av garanti, og du har vært heldig å fått gratis (?) fiks av dette. Reinstallasjon koster for eksempel ca 699,- hos et stort norsk verksted.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en PC for jeg skal ha en PC som fungerer ikke en som må på reparasjon etter første gang den startes og blir brukt. Det er helt latterlig ass. Den har ikke fungert riktig før den har vært på reparasjon 4 ganger. Og Den produkt keyen under pcen skal alltid være ekte, men det var den heller ikke. Og hvis det er noe feil med den så burde de på nettsida fortalt om dette før jeg bestilte laptopen!

De to siste gangene du sendte inn maskinen var det for ting som ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, og det var også ting du like enkelt kunne fikset hjemmefra. Ikke verksted, butikk eller produsent sin skyld at du ikke gidder å gjøre ting selv. Produktnøkkelen under maskinen er "ekte". Det kan dog kreves at den aktiveres på nytt etter f.eks. bytte av hardware. En telefon til Microsoft burde du jo kunne klare selv, like bra som en re-installasjon- Om du ikke klarer det selv har HP gratis support innenfor garantitiden du kunne benyttet.

 

Om du hadde problemer etter første oppstart kunne du kontaktet butikken, eller f.eks. den gratis supporten. Da hadde du fått opplysningene du hadde trengt for å bytte maskinen. Istedet valgte du å vente. Ingen andres skyld enn din egen.

 

Etter dette kommer du så på HW.no og spør hvordan du kan ødelegge maskinen fordi du trenger penger til MC-lappen. Det er faktisk noe som, for en gangs skyld på dette forumet, korrekt kan kalles svindel.

 

Hva med å oppføre seg litt voksent og heller spare lønna så du har penger til MC-lappen og innse at du ikke alltid kan få ting levert på gullfat. Du skriver som en, unnskyld språket, bortskjemt liten drittunge. De burde fortalt om feil før den selges? Du mener med andre ord at samtlige maskiner som skal selges i en butikk må pakkes ut og testes noen uker først?

Lenke til kommentar
Når jeg kjøper en PC så bør dem ikke sende med feil! isåfall burde HP teste Vista med Nvidia skjermkort og skjekke om den virker sammen uten feil!

Så du påstår at nVidia skjermkort ikke fungerer med Vista? Merkelig hvordan alle store produsenter selger den kombinasjonen da. Eller er det drivere du hentet ned som ikke er beregnet på en notebook du ikke får til å fungere? Ja, du har hatt feil på skjerm/skjermkort. Det har ikke noe med Vista å gjøre. At du køddet til Vista og valgte å sende maskinen til verksted istedet for å trykke F11 og kjøre recovery selv er ditt eget problem, hverken Microsoft, butikken, nVidia eller HP kan ta på seg noe skyld for det.

Lenke til kommentar

Trådstarter tror virkelig at HP har solgt en pc de vet det var feil på... :wallbash:

Jeg har kjørt Vista siden det kom som release candidate, og har aldri merket problemer mot nvidia.

 

Altså, du har fått reparert feilen et par ganger, samt at du har vært utrolig heldig siden selger faktisk har hjulpet deg med feil på operativsystemet (som du ved å ta i bruk windows har tatt på deg ansvaret for), for sin egen regning.

Synes du kan legge ned diskusjonen, du har fått klart svar på det du lurte på, om du kunne svindle deg til penger til førerkort. Du kjøpte deg en pc fordi du ville ha det, da kan du ikke forvente å jukse deg til penger tilbake fordi du ikke vil ha den lenger. Du får hoste opp penger til alt annet du trenger, eller kvitte deg med den på lovlig vis, som ved å selge eller gi den bort.

 

Hvis du bestemmer deg for å gjennomføre en sånn svindel, håper jeg den blir levert inn til en av oss her på forumet som kanskje kjenner igjen historien din...

Endret av efjeldse
Lenke til kommentar

jada jada,,, orker ikke mer av dette ass,,, får beholde pcen den funker uansett...:p

 

Jeg bare spurte om det gikk ann å gjøre sånn! skulle ikke Svindle dem da ! :realmad:

 

EDIT: Det var ikke bare jeg som fikk problemer med vista og Nvidia,,, det har vært mange flere andre som har hatt samme problem som jg..

Endret av Samiro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...