DurinVIII Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hei, jeg prøver å legge til en ip-adresse i filen hosts som ligger i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc. Jeg åpner filen i notisblokk, legger til ip-adressen og nettsiden, og prøver å lagre filen. Da får jeg beskjed om at jeg "Ikke akn opprette filen C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts. Kontroller filnavn og banen". Jeg har gjort dette en gang før, og da var det ingen problemer. Kjører Vistax64 om det skulle ha noe å si. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Du må endre permissions på filen. Åpne explorer som administrator, hvis ikke du allerede er det, og legg til gruppen "Administratorer" eller "Administrators" under permissions (høyreklikk, egenskaper, sikkerhet...) Evt. kan du gi deg selv, din egen bruker, full permission. Administratorer skal normalt ha dette uansett, er slik på min i allfall. Endret 16. juli 2008 av tommyms Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Wee, tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå