Gå til innhold

mister man hurtigheten av å sykle?

HWN

Anbefalte innlegg

Hei :new_woot:

Jeg spiller fotball 4-5 ganger i uken, så lurte jeg på å begynne å sykle litt. Men har hørt at man blir tregere/mister hurtigheten av å sykle. er dette sant eller er det bare noe tull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

nå er det stor forskjell på fotball kondisjon og sykkel kondisjon, fotball spillere har en eksplosiv kondisjon som består av stopp og sprint hele tiden og dette er utrolig tøft for de som ikke er vant til dette, og krever mye trening for å spille en 90 minutters kamp uten å brenne seg ut etterhvert, dere løper også hele tiden uten å kunne drikke noe særlig vann, ta inn sportsdrikker, energi geler osv, og treningene er veldig retningsbestemmte mot denne typen kondisjon, spillte fotball før så kan litt om dette.

mot sykkling igjen som er en langdistanse sport hvor man fordler ut krefter for å sykkle så fort som mulig over lengre distanser og man får en sterk landdistanse konidsjon, men konstant spurting og rykking på sykkel kan brenne deg fort ut og du vil få melkesyre og sykkle veldig seint, så en proff sykklist hadde slitt kondisjonsmessig i en fotballkamp med proff spillere og omvendt igjen, så da vil jeg heller foreslå at du sykkler intensive mellomdistanser med mange mindre spurtintervaller for å opprettholde den eksplosive kraften du trenger samt å bedre kondisjon. driver å sykkler aktivt nå så kan litt om dette også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...