Gå til innhold

Hjelp til stilig skrift i PhotoShop

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å lage en stilig tekst i photoshop, dette enkle skal jeg gjøre:

å lage en skrift som er en farge i toppen, og blir mørkere og mørkere nedover.

Som f.eks at skriften er gul i toppen, og går ned til mørker og ender opp som oransje i bunnen.

Kom gjerne med tips om hvordan skriften kan bli mer stilig, ikke noe glorete, det skal se litt proft ut.

Bruker Photoshop cs3 foresten

Jeg skal bruke teksten til et DVD-Cover

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv teksten, gå til "layer\rasterize\type"

ctrl klikk på teksten (iconet) i layers panelet for å velge teksten, klikk på gradient ikonet, velg den gradienten du vil bruke, evt lag deg en ny. (eller load nye fra den lille pila)

Lenke til kommentar

Ikkje den beste måten det der vil eg seie, ein får til omlag det same med lagstilen gradient overlay, og det vert tungvint å endre teksten skulle ein ynskje det.

Ein annan måte er å lage eit nytt tomt lag over tekstlaget, og so lage ein clipping mask, ved å halde inne Alt og klikke mellom laga. Denne òg lar ein endre teksten utan å måtte lage gradienten på nytt.

Lenke til kommentar
Ikkje den beste måten det der vil eg seie, ein får til omlag det same med lagstilen gradient overlay, og det vert tungvint å endre teksten skulle ein ynskje det.

Ein annan måte er å lage eit nytt tomt lag over tekstlaget, og so lage ein clipping mask, ved å halde inne Alt og klikke mellom laga. Denne òg lar ein endre teksten utan å måtte lage gradienten på nytt.

Jo, bedre den, :) Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...