Gå til innhold

Litt forvirret ved kjøp av bærbar med god CPU og en del RAM

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp bestilt ny bærbar PC, og etter jeg titta litt rundt, fant jeg denne:

Asus G1S T7700

Bestilte den fra dropzone.no, og trodde jeg hadde gjort et godt kjøp under firmaets navn (7224,93 kr med frakt og mva).

Etter å ha bestilt den, og titta litt mer rundt, kom jeg over denne PC-en:

MSI GX600P

Titta litt på HW's detaljer om disse PC-ene, og synes spesifikasjonene virka bedre på Asus sin PC (høyere CPU-frekvens, høyere oppløsning).

Men etter å ha tatt en titt på ps.no's beskrive av MSI sin bærbare, så virker det som jeg kunne ha kjøpt en bærbar med en del bedre spesifikasjoner enn den jeg har bestilt til omtrent samme pris.

Så det jeg vil ha svar på, er om jeg ville fått mer ut av pengene for ps.no sin MSI enn det jeg vil få for Asus-en, og hvorfor/hvorfor ikke? Spesifikasjonene som stod på HW.no for MSI sin bærbare var jo ikke lik ps.no sine spesifikasjoner, og dette har gjort meg forvirra.

Og hvorfor koster Asus-en 7224,93 kr hos dropzone.no, når den er 3000-5000 kr dyrere hos de 12 andre nettbutikkene?

Edit: Glemte forresten nevne at jeg skal bruke PC-en til programmering av styringer (lys, varme med mer) i elektriske anlegg, men også kunne bruke den privat til surfing, spilling (Source-spill) og annet småtteri.

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager dobbelposting, men skulle gjerne likt å få litt hjelp her!

Prisen bør forresten ligge under 10 000, helst rundt 7-8000 kr. Sjefen min blir ikke så glad om jeg kjøper en veldig dyr PC.

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...