Gå til innhold

Installere spill på en egen partisjon.


Anbefalte innlegg

hei, har nettopp kjøpt meg en ny harddisk (WD Raptor 150gig) som jeg skal bruke til system os (win vista 64 bit) og spilldisk.

 

men det jeg lurer litt på er og dele disken i 2 partisjoner, en til windows og en der jeg installerer spillene mine på for og ha litt bedre oversikt. men er det lurt? eller blir det lett krøll med at spillene skal installere noen filer på windowspartisjonen (i "program files") og noen filer på partisjenen som jeg dedikerer til spill?? eller bør jeg bare ha disken som 1 partisjon og installere alle spillene på den? føler egentlig at jeg får bedre oversikt med en deikert partisjon for spill. men hvis spillene må lagre litt data i begge partisjonene er det like greit og bare ha en partisjon.. noen som har litt peiling på dette???

 

Mvh:

 

Christopher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med to partisjoner på en 150 gb disk kan det fort bli litt trangt... Dagens spill tar jo ofte flere gigabyte.

Ville vurdert å ha OS og programmer på denne, og kjøpt en 500 gig for spill og lagring. ;)

 

EDIT: Kan jo nevne at jeg har samme disken, og har bare 80 gb ledig uten å ha installert et eneste spill..

Kun Vista og noen programmer.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Med to partisjoner på en 150 gb disk kan det fort bli litt trangt... Dagens spill tar jo ofte flere gigabyte.

Ville vurdert å ha OS og programmer på denne, og kjøpt en 500 gig for spill og lagring. ;)

 

Ville gjort som sagt her.

 

Ellers så funker det vel greit med en partisjon på rundt 30gig og da har man litt plass til spill. Om du sletter spill fortløpende så er det jo ikke noe problem.

 

Regner nesten med at du har en HDD til for media filer.

Lenke til kommentar
Med to partisjoner på en 150 gb disk kan det fort bli litt trangt... Dagens spill tar jo ofte flere gigabyte.

Ville vurdert å ha OS og programmer på denne, og kjøpt en 500 gig for spill og lagring. ;)

 

Ville gjort som sagt her.

 

Ellers så funker det vel greit med en partisjon på rundt 30gig og da har man litt plass til spill. Om du sletter spill fortløpende så er det jo ikke noe problem.

 

Regner nesten med at du har en HDD til for media filer.

 

joda har bestillt meg en Samsung Spinpoint F1 (1 tera) til lagring av diverse multimedia.

 

men jeg vurderer og bruke Wd disken til spill og Os da det er jo det den er god til.. tenkte og legge av 60gb til windows, og 90 gb til spill. eller blir det for lite?? det skal bare være windows og programmer på windowspartisjonen. alt det andre blir jo lagt på spillpartisjonen & spinpoint F1 disken..

Lenke til kommentar

90 gb er faktisk litt lite. Nå vet ikke jeg hvordan det er med deg, hvor mange spill du vil ha innstalert samtidig, hvor mange spill du har etc. Men jeg har 120 gb partisjon til å ha spill på, og den er full, og det er ikke mange spillene jeg har liggende på den... mange spill tar mye plass for tiden. mass effect over 10gb, gears of war 10gb, age of conan tar vanvittige 25gb. men sletter du spill med engang du er ferdig med de er det jo ikke no problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...