rmon Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hei, Har ikke lyst på Telenor sitt Multimodem til 799,- Får man ikke tak i disse lengre? Thomson ST546i Funker dette? ADSL-modem som ikke er levert av Telenor Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Går fint an å bruke hvilket som helst ADSL2+ modem med Telenor. Husk at du må ha et annex b modem, ellers fungerer det ikke. Husk at om du har PPPoE-oppkobling (brukernavn og passord) for å komme deg på nett, er det enklest med et routermodem. EDIT: 546i er enda i bruk ja, du kan sikkert få det i stedet hos Telenor om du tar kontakt. Endret 16. juli 2008 av Glenn Lenke til kommentar
rmon Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Ok. Noen som har testet dette Linksys AM200 ADSL2+ Koster ikke så mye heller.. onlinebutikken.no Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hør med Telenor om din linje er PPPOE eller PPPOA basert. hvis den er PPPoE så er det bare å kjøpe nesten et hvilket som helst rutermodem i butikken, da PPPoE er meget bredt støttet. Er det PPPoA så er det desvere ikke så mange comsumer-level rutere som støtter det, men det finnes det også om du leter litt... -Stigma Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hør med Telenor om din linje er PPPOE eller PPPOA basert. -Stigma Liten avsporing. Kjører Telenor PPPoA? Trodde de kjørte kun PPPoE jeg. Eneste jeg vet om som kjører PPPoA er NGT, men de har vel gått over til PPPoE på nye kunder? Endret 17. juli 2008 av rolvs Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det vet jeg ikke for å være ærlig. Jeg vet det i det minste er snakk om mest PPPoE (alle telenor linjer jeg personlig har hjulpet folk med), men jeg kan ihvertfall ikke gi noen garanti for at du evt. ikke kan møte på en PPPoA linje. Derfor er det verdt å spørre før du kjøper noe og ender opp med at det ikke kan brukes. Better safe than sorry -Stigma Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Man bør uansett sjekke, for Telenor har gjort en del endringer i nettet sitt i det siste. Jeg har ADSL med fast IP fra en leverandør som leier kapasitet hos Telenor og jeg har måttet skifte utstyr i det siste. At jeg nå sitter med Cisco 857 er jeg ikke så lei meg for. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg kan bekrefte at Telenor IKKE bruker PPPoA. De bruker PPPoE, og har nå begynt med DHCP til kunder som er koblet opp til eDSLAM Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Til info: Jeg har Telenor ADSL 2+, og bruker kun et DHCP oppsett i modemet. Ingen PPPoE eller PPPoA. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 alle har PPPoE i modemet vis ikke får du ikke kontakt telenor har brukt RasPPPoE før vis ikke jeg tar feil der man kobla med brukernavn og passord i windows men nå bruker de modem med PPPoE innebygd Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 alle har PPPoE i modemetvis ikke får du ikke kontakt Det er feil. Nyere linjer bruker ikke PPPoE oppsett. Mitt modem kommer fra Tele2, og gikk rett opp med et DHCP oppsett på en Telenorlinje. Fint at man vet hva man snakker om før man påstår noe i et forum. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Vær obs på at det er stor forskjell mellom modem når det kommer til støynivå og hastighet. Noen fungerer bedre på korte avstander og noen på lengre. Telenor leverer generelt sett gode modem, ihvertfall med speedtouch serien. Så om du får problemer med lave hastigheter, er det ikke sikkert telenor kan hjelpe deg om du bruker et "dårlig" modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå