CC-Lemon Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hei. Trenger litt hjelp med å sette opp en koblingsboks til telefonlinja. Saken er den at telemontøren har trukket telefonkabelen inn til huset, men tok ikke med seg noen koblingsbokser for uttak. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre jobben selv i stedet for å vente på montør. Er det noen som har erfaring/peiling på hvordan ledningene skal klemmes fast i boksen? Skal kun bruke ADSL på linja. Mvh Teru Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 pinne 4 og 5 i boksen som brukes, rød og blå ledning som regel, med forbehold om husken på fargene. Lenke til kommentar
CC-Lemon Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Ser det er flere røde ledninger. Er det det samme hvilken jeg bruker? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 De er tvinnet sammen i de fleste tilfellene så du kan prøve og se hvilken av de som er tvunnet med den blå. Lenke til kommentar
CC-Lemon Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Ser ikke ut som de er tvunnet... Går det strøm/signal gjennom alle ledningene, eller kan jeg måle meg frem til hvilken som passer med et multimeter? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Best å vente til surrehuet kommer tilbake og gjør jobben "ferdig". Gjør du noe galt som kan føre til at interne nettet "spredernettet" får en skade, er det du som må ta regningen. Ta en kjapp tlf til montør firmaet som utførte arbeidet for deg. Hvilket montørfirma var det som utførte arbeidet? Hvis det var ElTel skjønner jeg det godt, de har ikke akkurat det beste ryktet på deg, og har en STOR tendens til å surre Her har du web sidene des hvertfall. Relacom Sønnico ElTel Lenke til kommentar
CC-Lemon Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Får ringe Relacom, som var der i første omgang. Har i grunnen hørt rykter om at det første punktet i huset blir på Telenors regning. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Har i grunnen hørt rykter om at det første punktet i huset blir på Telenors regning. Stemmer dette? De skal koble opp boks for deg for den prisen du betaler for tilknytning. Hvis du skal koble til selv så kan du måle likespenning på ca 50V mellom rød og blå leder. Sjekk at det er ditt nummer som er tilkoblet før du sier deg fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå