Sadfez Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Unødvendig støy? Hva med å være litt føylig. Uten å tråkke noen på tærne, så vil jeg si at grining over støy er langt mere irriterende enn 2 timer med metallica. Kanskje vi skal flytte utestedene ut av byen også? Slik at folk ikke raver rundt full i byen og lager ubehag for de som ikke liker det. Og hva med å ta vekk fisketorget, jeg liker ikke lukten. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Takler du ikke litt bråk av og til, så har du rett og slett ingenting i en by å gjøre. Flytt til et tettsted hvor det er så stille og fredelig istedet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg har full forståelse for at enkelte klager. Hadde vært bedre om konserten hadde blitt plassert litt lengre unna bykjernen men innenfor kollektivgrensene. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kan skjønne at noen ikke er særlig glad for å få Damage Inc. blåst inn gjennom vinduet en kveld, og jeg respekterer at folk har annen musikksmak enn meg. Men de som bor der, bor der frivillig. Jeg tviler på at noen er tvunget til å bo rett ved Bergenhus. Rolling Stones spilte der for noen år siden, og de har heller ikke noe lavt lydnivå. Var ikke det et tegn på at det ville bli flere konserter der. Leste i BA før jeg dro fra Bergen at arrangørene planla å gjøre det området til fast plass for konserter og lignende. Da kan ikke de som bor i blokken ved siden av bli sure. Det er deres problem da, og de kan gjøre noe aktivt for å løse problemet. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ja, jeg skjønner at det er irriterende for enkelte som er nabo med de svære høytalerene. Jeg hadde også synes det hadde vært veldig irriterende å høre James Hetfield skrike langt inni stua mi. Men så ville det nok vært et engangstilfelle, og en gang i blant kan man jo finne seg i sånt, kanskje bortsett fra om man leser på eksamen, da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ja, jeg skjønner at det er irriterende for enkelte som er nabo med de svære høytalerene. Jeg hadde også synes det hadde vært veldig irriterende å høre James Hetfield skrike langt inni stua mi. Men så ville det nok vært et engangstilfelle, og en gang i blant kan man jo finne seg i sånt, kanskje bortsett fra om man leser på eksamen, da. Om det bare var metallica som hadde konserter, så hadde det vel vært et engangstilfelle ja. AtW Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Unødvendig støy? Hva med å være litt føylig. Uten å tråkke noen på tærne, så vil jeg si at grining over støy er langt mere irriterende enn 2 timer med metallica. Kanskje vi skal flytte utestedene ut av byen også? Slik at folk ikke raver rundt full i byen og lager ubehag for de som ikke liker det. Og hva med å ta vekk fisketorget, jeg liker ikke lukten. Second that. Metallica spiller en 2 timers konsert i Bergen, noe som kanskje aldri kommer til å skje igjen. Vil du virkelig mene at dette er noe å irritere seg for ? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Aldri skjønt hvorfor eldre bosetter seg i sentrum for så å klage på bråk. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ja egentlig, blir som å flytte til Bergen og klage på regn. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ja, jeg skjønner at det er irriterende for enkelte som er nabo med de svære høytalerene. Jeg hadde også synes det hadde vært veldig irriterende å høre James Hetfield skrike langt inni stua mi. Men så ville det nok vært et engangstilfelle, og en gang i blant kan man jo finne seg i sånt, kanskje bortsett fra om man leser på eksamen, da. Om det bare var metallica som hadde konserter, så hadde det vel vært et engangstilfelle ja. AtW Var det jeg mente, men posten var også ment litt generelt også. Sikkert forvirrende gjort av meg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men det er ikke slik at man skal akseptere all slags bråk bare fordi man bor i sentrum. Grunnen til at folk velger å bosette seg i leiligheter er jo ganske greit da man har lite vedlikehold(betong), nærhet til butikker, nærhet til eldresentrer osv. Sentrum er ikke forbeholdt kun unge som digger britney over alt på jord. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men det er ikke slik at man skal akseptere all slags bråk bare fordi man bor i sentrum. Grunnen til at folk velger å bosette seg i leiligheter er jo ganske greit da man har lite vedlikehold(betong), nærhet til butikker, nærhet til eldresentrer osv. Sentrum er ikke forbeholdt kun unge som digger britney over alt på jord. Det er så. Men nå har jeg bodd i midt i sentrum i to år og ja, det er mye bråk. Biler, fulle mennesker, festivaler, folk som shopper osv. Sånn er det bare. Sentrum er et sted folk samles, ergo det blir mye støy. Jeg hadde forresten en nabo der jeg bodde før. Hun satt på verandaen og omtrent lyttet etter bråk. Hun hatet støy og brukte mye energi å klage på meg. (Vi leide der). Jeg skulle uansett flytte der i fra så tok det ikke så hardt. Etter ca et halvt år flytter hun også. I samme blokk som meg! Bare at hun bor rett ovenfor byens mest populære utested. Gjennomtenkt. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 En konsert i ny og ne har ingen tatt skade av. Og da får de igjen for alle køene de lager i matvarebutikker og banker Lenke til kommentar
Joney Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 så må du huske at eldre har nedsatt hørsel sammen med andre sanser og vil mest sannynlig sove ute å vite at det er konsert. i byer er det generelt mer bråk og viss man våkner av en konsert så er det ikke den eneste tingen man våkner om natta i en by. Jepp, alle eldre er døve. Dessuten er jo metallkonserter kjent for å ha et relativt lavt desiBel nivå! Omtrent samme nivå som en vanlig natt i en storby ikke sant? Så da er det jo greit. Rart de ikke bygger gamlehjem i næreheten av bråkete industriplasser eller i nærheten av flyplasser og motorveier. Det hadde jo vært perfekt. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er det rart det skjer lite i norges byer? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Fulle tenåringer og kåte gamle gamle kjerringer plaga meg mer en konserter når jeg bodde i Bergen. Eide forresten et hus ikke lange steinkastet fra Koengen, og jeg har merklig nok overlevd i bergen i over 30 år (omg, the shock and horror!). Lenke til kommentar
cmf Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hva er denne hersens trenden med at høytlydende rockere skal spille midt inne i en bykjerne, og der folk bor og ferdes..? Fra Metallica intervju i dagens VG -artisten: ..Her kan du kikke opp fra scenen og se rett inn i en bygning med leiligheter, på en gammel mann som kikker ut mellom gardinene. Han skal få hørt det i kveld, sier Hetfield, som var i strålende humør.. Hvorfor f.. er det blitt så ok å plage folk med sånn støy, kan de ikke ha konserter i utkantene eller inne i et lokale som normalt? Og sånt kliner man utover førstesida på VG, som det er ok greier dette. Altså; jeg liker selv både rock og høy musikk av og til, men det er rett ut pinlig at eldre folk osv midt i en by skal plages. En skam for hele bransjen! Ja drit i gamlingene Dem må da tåle litt ? en gratis konsert og greier folk kom fra hele landet for og se den konserten Hvorfår skulle folk bry seg om gamlingene ? dem må da kunne tåle en konsert i ny og ne Det neste er vel at dem klager på at folk er på en bar og tar ''etpar'' pils i helgene Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Forslår at vi heller "driter i" deg, mye mer på sin plass Tåle eller ikke tåle er egenltig ikke pointet. Pointet er at det er skammelig flaut og simpelt. Slike konserter SKAL enten holdes innendørs, eller i en utkant. Den saken er urokkelig. Midt i byen der folk ferdes og bor, skal det IKKE konstrueres ytterligere støy enn den som alt er der. Og særlig ikke for noen egoistiske ungdomsklysers fornøyelses skyld. Bah.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hva er denne hersens trenden med at høytlydende rockere skal spille midt inne i en bykjerne, og der folk bor og ferdes..? Fra Metallica intervju i dagens VG -artisten: ..Her kan du kikke opp fra scenen og se rett inn i en bygning med leiligheter, på en gammel mann som kikker ut mellom gardinene. Han skal få hørt det i kveld, sier Hetfield, som var i strålende humør.. Hvorfor f.. er det blitt så ok å plage folk med sånn støy, kan de ikke ha konserter i utkantene eller inne i et lokale som normalt? Og sånt kliner man utover førstesida på VG, som det er ok greier dette. Altså; jeg liker selv både rock og høy musikk av og til, men det er rett ut pinlig at eldre folk osv midt i en by skal plages. En skam for hele bransjen! Ja drit i gamlingene Dem må da tåle litt ? en gratis konsert og greier folk kom fra hele landet for og se den konserten Hvorfår skulle folk bry seg om gamlingene ? dem må da kunne tåle en konsert i ny og ne Det neste er vel at dem klager på at folk er på en bar og tar ''etpar'' pils i helgene Alternativet er jo ikke at det ikke er noen konsert i det hele tatt, alternativet er at den er et par hundre meter unna den tetteste bebyggelsen. AtW Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Nei til offentlige kulturelle arrangementer i sentrum, en naturlig møteplass og sentralt for de som vil dit fort enkelt og greit. Ja til fulle tilfeldige folk på gata som kaster slibrige kommentarer etter deg og rånere som hører "dunka dunka" musikk i bilen på full guffe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå