Delvis Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hva er denne hersens trenden med at høytlydende rockere skal spille midt inne i en bykjerne, og der folk bor og ferdes..? Fra Metallica intervju i dagens VG -artisten: ..Her kan du kikke opp fra scenen og se rett inn i en bygning med leiligheter, på en gammel mann som kikker ut mellom gardinene. Han skal få hørt det i kveld, sier Hetfield, som var i strålende humør.. Hvorfor f.. er det blitt så ok å plage folk med sånn støy, kan de ikke ha konserter i utkantene eller inne i et lokale som normalt? Og sånt kliner man utover førstesida på VG, som det er ok greier dette. Altså; jeg liker selv både rock og høy musikk av og til, men det er rett ut pinlig at eldre folk osv midt i en by skal plages. En skam for hele bransjen! Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 så må du huske at eldre har nedsatt hørsel sammen med andre sanser og vil mest sannynlig sove ute å vite at det er konsert. i byer er det generelt mer bråk og viss man våkner av en konsert så er det ikke den eneste tingen man våkner om natta i en by. Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) wtf? Jeg hvis jeg fikk høre selveste Metallica og Down (som også skal spille der) hadde jeg vært kjempefornøyd! Drit i hva gamlingene syns. Endret 16. juli 2008 av Steinvakt Lenke til kommentar
Tvitsj Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 wtf?Jeg hvis jeg fikk høre selveste Metallica og Down (som også skal spille der) hadde jeg vært kjempefornøyd! Drit i hva gamlingene syns. er vel ikke alle som hører på den slags musikk Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 wtf?Jeg hvis jeg fikk høre selveste Metallica og Down (som også skal spille der) hadde jeg vært kjempefornøyd! Drit i hva gamlingene syns. er vel ikke alle som hører på den slags musikk Men de skal nok spille der, så du må nok bare godkjenne Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg hører ingenting jeg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg rigget meg opp på terassen 1 mil utenfor sentrum bak ett av de syv fjell i håp om å få med meg en strålende konsert, men måtte dessverre vende en skuffet nese inn igjen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Vel, er Bergen sentrum kun for eldre? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Vel, er Bergen sentrum kun for eldre? Nei men ærlig talt: Et så allment sted som et bysentrum, er vel ikke stedet for høye rockekonserter. Det er ikke bare eldre som blir plaget av det. Det virker feil og unøvendig innpåslitent etter min mening. Hvorfor kan de ikke ha konserter der det ikke plager andre? Om jeg var rockeartist ville jeg ALDRI gått med på et slikt opplegg. Ville følt meg som en totalt hensynsløs bråkebølle. Skjønner meg ikke på all denne egoistiske hensynsløsheten som finnes i dag..vemmelig Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Nå er det ikke konserter akkurat hver kveld heller da, en eller annen konsert må jo tåles. Samme er med rock festivalen på min hjemplass, der er det musikk ei hel helg, omtrent midt i et boligfelt. Folk der bryr seg ikke så hardt om det, siden det kun er snakk om ei helg i året. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Vel, er Bergen sentrum kun for eldre? Nei men ærlig talt: Et så allment sted som et bysentrum, er vel ikke stedet for høye rockekonserter. Det er ikke bare eldre som blir plaget av det. Som du sier selv, allment sted. Man må kunne tillate to timer i ny og ne. Sentrum er sentrum, der skjer det ting. Søker man fred og ro er utkanten stedet. Etter min erfaring ser pensjonister generelt lyst på byarrangementer. Hvem vil ikke at byen skal leve? Lenke til kommentar
mortania Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Uansett rakk ikke lyden så veldig langt at det gjorde noe. Andre siden av vågen hørte nok ikke en drit Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hvis du prøver å se det positive i dette, så blir det lettere. Metallica er et av verdens mest kjente band. Og når de spiller i Bergen, trekker det til seg folk fra hele Norge, Norden og Europa. Det tjener Bergen på. Flere som leier hotelrom, kjøper mat ++ gir mer penger i statskassa, som igjen gir bedre omsorgshjelp til de eldre. Så jeg er sikker på at gamlingen i vinduet smilte når han satta seg i stolen igjen for å se Dagsrevyen. Endret 17. juli 2008 av sagberg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Vel, er Bergen sentrum kun for eldre? Nei men ærlig talt: Et så allment sted som et bysentrum, er vel ikke stedet for høye rockekonserter. Det er ikke bare eldre som blir plaget av det. Som du sier selv, allment sted. Man må kunne tillate to timer i ny og ne. Sentrum er sentrum, der skjer det ting. Søker man fred og ro er utkanten stedet. Etter min erfaring ser pensjonister generelt lyst på byarrangementer. Hvem vil ikke at byen skal leve? Det er vel å forenkle litt mye? Det er ikke bare fred og ro som bestemmer hvor du bor, det er mange fordleer med å bo sentralt som gjør at folk ønsker det, da er det litt for enkelt å bare avspise de som vil ha fred og ro med "flytt på landet". Hva hadde vært den store ulempen med å ha konserten litt lenger utenfor bykjernen? AtW Lenke til kommentar
Jan Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Vel, er Bergen sentrum kun for eldre? Nei men ærlig talt: Et så allment sted som et bysentrum, er vel ikke stedet for høye rockekonserter. Det er ikke bare eldre som blir plaget av det. Som du sier selv, allment sted. Hva hadde vært den store ulempen med å ha konserten litt lenger utenfor bykjernen? AtW Vel, forenkle litt mye? Det er snakk om to timer. Jeg kan ikke lage rapport for hver eneste mening jeg slenger ut på forumet. Er alle pensjonist-fordelene i sentrum? Akkurat rundt scenen? Ulempen med å ha konserten utenfor bykjernen ? Variasjon og byliv er jo sentrale ting. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Vel, er Bergen sentrum kun for eldre? Nei men ærlig talt: Et så allment sted som et bysentrum, er vel ikke stedet for høye rockekonserter. Det er ikke bare eldre som blir plaget av det. Som du sier selv, allment sted. Hva hadde vært den store ulempen med å ha konserten litt lenger utenfor bykjernen? AtW Vel, forenkle litt mye? Det er snakk om to timer. Jeg kan ikke lage rapport for hver eneste mening jeg slenger ut på forumet. Er alle pensjonist-fordelene i sentrum? Akkurat rundt scenen? Ulempen med å ha konserten utenfor bykjernen ? Variasjon og byliv er jo sentrale ting. Det er vel å forenkle litt mye å late som en metallica-konsert er det eneste som skjer nær bykjernen også? Og det er ikke bare pensjonister som synes det er litt irriterende med det som oppfattes av endel som unødvendig støy. AtW Lenke til kommentar
Olum Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er vel å forenkle litt mye? Det er ikke bare fred og ro som bestemmer hvor du bor, det er mange fordleer med å bo sentralt som gjør at folk ønsker det, da er det litt for enkelt å bare avspise de som vil ha fred og ro med "flytt på landet". Hva hadde vært den store ulempen med å ha konserten litt lenger utenfor bykjernen? AtW Å ha konsert i sentrum gjør at det er lett å komme seg til og fra stedet meg kollektivtrafikk. Skulle 20-30.000 folk kjørt bil fra konserten ville det blitt et salig kaos. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det er vel å forenkle litt mye? Det er ikke bare fred og ro som bestemmer hvor du bor, det er mange fordleer med å bo sentralt som gjør at folk ønsker det, da er det litt for enkelt å bare avspise de som vil ha fred og ro med "flytt på landet". Hva hadde vært den store ulempen med å ha konserten litt lenger utenfor bykjernen? AtW Å ha konsert i sentrum gjør at det er lett å komme seg til og fra stedet meg kollektivtrafikk. Skulle 20-30.000 folk kjørt bil fra konserten ville det blitt et salig kaos. Man kan da fint ha det et sted der man ikke er midt i sentrum, uten at folk må kjøre bil av den grunn? Bare å ha det et par hundre meter vekk fra den tetteste bebyggelsen hjelper mye. AtW Lenke til kommentar
jur72 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg regner med at dersom det hadde vært VG-lista topp 20, så hadde det nok vært greit. Jeg forstår at ikke alle hører på metallica, men de som gjør det kan vel også få høre dem midt i byen en gang. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg regner med at dersom det hadde vært VG-lista topp 20, så hadde det nok vært greit. Jeg forstår at ikke alle hører på metallica, men de som gjør det kan vel også få høre dem midt i byen en gang. Hvorfor i alle dager er det greiere om det er VG-lista? Og hvorfor er det så viktig å høre på metallica midt i en bykjerne? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå