Shukar Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har nettopp bygget min første HTPC, men har fått noen problemer både med oppløsning på TV og ved bruk av HDMI-kabel. Hovedkomponentene er: Antec Fusion V2 430W kabinett Gigabyte GA-MA78GM-S2H hovedkort AMD Athlon X2 4400+ 2 GB Ram Sony Bravia 40" LCD TV, Full HD (KDL-40D3400) Windows Vista Home Premium 32bit Jeg forsøkte å benytte HDMI-kabel på TV da jeg skulle innstallere Vista, det gikk i ca 30 sek, så gikk skjermen i svart. Måtte over på ordinær VGA-kabel og bruke PC-inngang på skjermen. Etter innstallasjon får jeg kun innstilt skjermoppløsningen til 1360 x 768, og får kun benyttet en liten del av TVen da bildet ikke strekker seg over hele skjermen. Alle forsøk på å bruke HDMI kabel møtes bare av svart skjerm. I skjerminnstillingene står det "Generisk skjerm", så jeg lurer på om jeg må ha drivere til TV-skjermen, men kan ikke finne noen slike på Sonys nettsider. Så jeg lurer på om noen som har mer erfaring med HTPCer har noen gode forslag til hva jeg skal gjøre videre. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kjør dette prg. for å se hva som støttes av EDID http://www.entechtaiwan.net/util/moninfo.shtm Lenke til kommentar
koks Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Veldig basic tips dette her, men har du endret i BIOS til at du skal bruke HDMI utgangen? Du har et valg der for HDMI/VGA eller DVI/VGA. Hvis du allerede har gjort dette så kan du eventuelt teste å sette den til DVI/VGA og benytte en DVI-HDMI overgang og se hvordan det fungerer med denne. Lenke til kommentar
KVK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Når du sier liten del av skjermen, mener du da virkelig en liten del? Eller bare at det er en svart ramme rundt bildet som er ett par tommer bred? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå