Gå til innhold

Avspilling av mp3- og musikk filer...

Anbefalte innlegg

O store jungel... Det finnes vel 100 ulike programmer som spiller av mp3 og andre lydformat ute i den store verden. Spørsmålet er hvilke er det fornuftig satse på?

WinAmp: Dette var det først jeg benyttet selv i tidenes morgen. Det virker som de aller fleste "nerdene" foretrekker dette...?

RealPlayerJukebox: Dette var jeg spvidt innom, men siden jeg hadde en av verdens tregeste PC'n var det ikke liv laga samlivet med RealPlayerJukeBox...

MusicMatch ble det programmet som ble innstallert og som blir benyttet for tiden. Men er langt fra fornøyd med dette heller...

Hva skal jeg bruke programmet(ene) til?

1) Spille av musikk (selvfølgelig... hva ellers??)

2) Lage meg spillelister uten for mye tøv

3) kunne katalogisere musikken (hvordan ellers holde styr på 500 album, 5000 låter?)

4) Kunne "manipulere" med musikken. Noen ganger opplever en hakk i en låt (vanlig CD med skade) eller en har fått en dårlig ripp på nett og ønsker å maskere dette best mulig. Eller en ønsker å fade inn/ut eller lage glidende overganger om en skal lage seg en partyplate. (Dvs legge en ny låt opp på den gamle og fade gamlelåte ut mens den nye fades inn, skjønner?)

5) Kunne lage CD cover med bilder og ikke minst tekst (greit med albumnavn etc på CD "ryggen"?)

Krav til programmet:

1) Brukervennlig, orker ikke ha en program hvor jeg må lære meg 1 mill kommandoer, eller få musesyken for å spille en låt...

2) Stabilt, ikke noe gøy med et prog som krasjer

3) Layout, greit å se et ok bruker grensesnitt?

Er det noe mer fornuftig et program bør gjøre som jeg har glemt her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...