Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm eller skjermkort går i diagnosemodus ved fullskjerm video

Anbefalte innlegg

Hei

Har et mystisk problem med maskinen som jeg håper noen kanskje har litt erfaring med. Har akkurat anskaffet ny pc, koblet til en Samsung SyncMaster 2493HM som får signaler fra et Gainward GeForce 7200GS skjermkort. Maskinen får strøm fra en Fortron Source BlueStorm 400W strømforsyning. Har E8400 prosessor og 2048MB Crucial DDR2 BallistiX ram.

Noenganger når jeg ser på fullscreen video blir skjermen plutselig grå, så skifter den til mørkegrå, så en gradient med rød grønn og blå fra svart til fullfarge, så tilbake til grå igjen. Tar jeg ut skjermkontakten (DVI) fra maskinen forsvinner bildet fra skjermen. Setter jeg den tilbake igjen er problemet tilbake. Lyden hakker tidvis.

Mistenker at det er skjermkortet (kjøpte det billigste på komplett, egentlig bare hjemmekontorpc dette) som sliter, men den skal da kunne dra såpass (fullskjerm DivX 1920x1200)?? Ved umiddelbar omstart etter at problemet dukker opp fungerer alt fint. Problemet er heller ikke konstant, det dukker opp helt plutselig.

Hvis noen har erfaring fra dette så setter jeg stor pris på det, regner med at det er en retursak men er ikke helt sikker på hva jeg skal returnere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...