Gå til innhold

ehakjhdsa

Oran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du er godt trent og har vært i forsvaret ser jeg ingen grunn til at du ikke skal klare å gå i minst en mil i ulendt terrent på en dag.

Hva trenger du så til turen? Varme klær med gode ventileringsmuligheter kan være greit å ha, samt mat og en mobiltelefon. Klesskift, toalettsaker, førstehjelpsutstyr, kart og kompass og/eller GPS ved lengre turer. Fiskestang er for min del obligatorisk supplement.

Jeg dropper kart og kompass på turer i områder jeg kjenner godt og ikke har mulighet til å gå meg vill, men siden du ikke virker så veldig tur-vandt er det nok greit å ha det med, du får fin trening i å lese kart dersom du setter deg ned ved et utkikkspunkt og analyserer kartet i henhold til terrenget :)

Når det gjelder spørsmålet om hvor du vil dra, så bør du nesten spørre deg selv. Ingen dum ide å utforske nærområdene til å begynne med. Dersom du har bil kan du jo kjøre hvor du vil.

Store dammer - også kalt innsjøer? Jo, hopp uti, men husk at dette ikke er lurt i fjellvann og andre vann som inneholder smeltevann, da temperaturen gjerne kan være nært 4 grader celsius knappe meteren under overflaten.

Jeg bor på vestlandet, så skogsturer er jeg ikke særlig vant til, men det er alltid gøy med en tur :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Gode sko og tørre klær gjør alt. Pakk lett og drikk tilstrekkelig. Å gå en til to kilometer per dag høres veldig lite ut, men det er mulig at jeg er sprekere enn deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...