Oran Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) ehahsdhasda Endret 1. desember 2008 av Oran Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Dersom du er godt trent og har vært i forsvaret ser jeg ingen grunn til at du ikke skal klare å gå i minst en mil i ulendt terrent på en dag. Hva trenger du så til turen? Varme klær med gode ventileringsmuligheter kan være greit å ha, samt mat og en mobiltelefon. Klesskift, toalettsaker, førstehjelpsutstyr, kart og kompass og/eller GPS ved lengre turer. Fiskestang er for min del obligatorisk supplement. Jeg dropper kart og kompass på turer i områder jeg kjenner godt og ikke har mulighet til å gå meg vill, men siden du ikke virker så veldig tur-vandt er det nok greit å ha det med, du får fin trening i å lese kart dersom du setter deg ned ved et utkikkspunkt og analyserer kartet i henhold til terrenget Når det gjelder spørsmålet om hvor du vil dra, så bør du nesten spørre deg selv. Ingen dum ide å utforske nærområdene til å begynne med. Dersom du har bil kan du jo kjøre hvor du vil. Store dammer - også kalt innsjøer? Jo, hopp uti, men husk at dette ikke er lurt i fjellvann og andre vann som inneholder smeltevann, da temperaturen gjerne kan være nært 4 grader celsius knappe meteren under overflaten. Jeg bor på vestlandet, så skogsturer er jeg ikke særlig vant til, men det er alltid gøy med en tur Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Gode sko og tørre klær gjør alt. Pakk lett og drikk tilstrekkelig. Å gå en til to kilometer per dag høres veldig lite ut, men det er mulig at jeg er sprekere enn deg. Lenke til kommentar
Oran Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) kjheakjhdsa Endret 1. desember 2008 av Oran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå