Imidura Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 En venn spurte meg om hjelp til å fikse cd-romen og cd-rwen på pc'en han's. begge er koblett til pc'en men når jeg går inn i biosen å søker etter komponentene finner pc'en ingenting. de vises ikke i windows. på IDE secondary master og IDE secondary slave står det NONE. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 sette jumperne riktig. en Master og en Slave eller begge på CS Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Dette hjelper ikke og jeg er tom for ideer. Noen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Det er ikke sikkert du finner de der. Prøv å boote opp med en win 98 oppstartsdiskett Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 http://www.b-real.net/pix/jegfinnerikkecdr...omenhetenem.jpg Se om det ligger noen ting i driverene til CD-rom enhetene som bildet ovenfor viser. Gjør det det, som for eksempel "Elby" eller "Ahead Nero" så finner du det programmet, og reinstallerer du det. Jeg hadde de problemet da fatten slo sammen HDD'ene på familiepc'en. Da var det CloneCD (elby)-drivere som hadde lagt seg inn i windows-driverene, og siden de ble flytte på grund av hdd-sammenslåingen så fant ikke Windows cd-rom enhetene. Ta å reinstaller slike programmer og se hva som skjer. Ecthelion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå