Gå til innhold

Dommedag og jesu gjenkomst


Anbefalte innlegg

Vi har vertfall én Jehovas Vitne på forumet som har deltatt i slike diskusjoner tidligere og forsvart JV. (husker ikke brukernavn..)

 

De 144000 plassene var fyllt opp rundt 1930, og de holder fortsatt koken. Jeg ville heller dødd enn å måtte tilbringe evigheten her nede på jorden sammen med dørbankende irritable JV'er.

Da er skipet offesielt fylt opp folkens!

Til dere som ønsker å prøve lykken hos lusifer tar dere til venstret og følger veien til første rundkjøring.

Derifra er det skiltet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørt om filmen "Left Behind" ? http://www.imdb.com/title/tt0190524/

 

Left Behind tar for seg en gruppe mennesker som blir igjen etter opprykkelsen, og går meget i tråd med hva de kristne, så vell som Jehovas Vitner (kommer dog ikke så godt fram), tror vil komme til å skje..

 

Left behind-teorien er langt fra bibelsk, men er appellerende for mange ettersom den sier at de som blir igjen etter opprykkelsen får en ny sjanse til frelse. Dette er en farlig tro, da den gir de som tror på den en inntrykk av at man ikke trenger å være klar når Jesus kommer igjen, man kan jo bare bestemme seg for å gå for frelse da.

Lenke til kommentar

Dere må ikke blande sammen Jehovas vitner og pinsemenigheter.. :) det er 2 vidt forskjellige ting..

Jehovas vitner står for så mange ting som er helt "morna" i forholdt til hva som står skrevet i bibelen..

JV ønsker ikke at sine "medlemer" ( les: hjernevaskede undersåtter ) skal lese alt i bibelen, de gir heller ut Vakttårnet som er et hefte som bringer småartikkler fra bibelen og som oftest er forvrengt / feiltolkede utgaver av det som står skrevet..

Dette er fra wikipedia: Jehovas vitner er et internasjonalt, verdensomfattende trossamfunn. Jehovas vitner kaller seg kristne og baserer sin tro på Bibelens tekster, slik disse tolkes og utlegges av trossamfunnets ledelse. De har en lære som skiller seg vesentlig fra de fleste andre kristne trossamfunn, som de også selv markerer avstand til.

 

 

Bibelen lærer om at den som tror er frelst.. og at barna hører himmelriket til osv osv.. men!

Jehovas vitner, nei.. de sier:

Ut fra sin tolkning av Åpenbaringen 7:4, 14:1-6 mener Jehovas vitner at det er 144 000 utvalgte personer som får komme til himmelen for å fylle en spesiell oppgave: De vil være Jesu medregenter i Riket, forstått som en himmelsk regjering opprettet av Gud for å gjennomføre hans hensikter med jorden. Ifølge vitnenes lære har de 144 000 blitt utvalgt gjennom nesten to tusen års kristen historie, inntil tallet var (mer eller mindre) fullt på 1930-tallet. Bare cirka 8 000 av de 144 000 lever ennå på jorden; denne forholdsvis lille gruppen kalles «den salvede rest». Resten av de godkjente, «den store skare», skal ikke til himmelen, men vil bo på jorden til evig tid.[4]

 

Jehovas vitner mener at Jesus Kristus er Guds Sønn og menneskenes Frelser. Han var skapt av Faderen og er atskilt fra ham.[3] De går derfor imot læren om treenigheten (Gud, Jesus og den Hellige Ånd i ett og samme vesen). som det står en del om i bibelen.. og motsatsen Djevelen, antikrist, og den falske profet (666).. Så de følger ikke bibelen, men lager sin egen tolkning ut fra den.. JV er bare litt over 100 år gammelt.. så det tar litt tid å finne opp hjulet på nytt :)

 

X antall ganger har de sagt at jorden undergang er her.. og deres medlemmer har gitt alle sine eiendeler til deres menighet, (hva fa.. skulle de med det, når enden var her?? )

1846.. jorden går under :cry: vell 1846 kom.. og gikk :blush:

1876 jorden går under.. :no: vell dejavu.. det gikk bra denne gangen også :thumbup:

1975 jepp.. nå er det fa.. meg slutten på menneskeheten.. 1975 kom og gikk det også.. pokker heller..

ja ja.. nå er det 2008.. og menneskene består ennå..

Men missforstå meg rett her.. for jeg er kristen, men jeg tror ikke på humbugget til JV :)

Det står da ganske klart i boka, at alle skal se tegna, men ingen skal vite tiden.. og at tegna skal øke i samme takt som en kvinnes fødsels veer.. (dvs fortere og forter)..

PS: jeg tilhører ingen menighet.. jeg bare tror.. tror på det jeg har lest.. og prøver å være snill og grei mot alle..

Jada da har jeg hørt fra fanatiske kristen at da er jeg ingen god kristen.. da sier jeg bare tilbake, hva gir deg rett til å dømme meg? står det ikke skrevet at det er kun Gud som kan dømme meg?.. og de sier videre at jeg ikke er frelst fordi om jeg er god og snill.. hvor får de det fra?.. så jeg svarer at jeg er frelst ved min tro, for det står skrevet.. og de blir bare mer og mer irritert.. og sier at så enkelt er det ikke.. hvorfor ikke spør jeg undrene, men da har de ikke noen ordentlige svar..

Bibelen lærer om at det skal komme mange falske profeter og mange menigheter som farer med vranglære.. så mange at det skal bli vanskelig å skille mellom rett og galt.. derfor leser jeg selv, å gjør opp min mening.. så får folk danne sine egne..

Men JV.. de er så synlig på "tur" (les: villspor) at det er underholdene.. :)

Lenke til kommentar

Jeg så et program på National Geographic i går om dette med Åpenbaringen. Mange har gjennom historien prøvd å finne ut når dette skal skje, og alle har jo tatt feil. Men Isac Newton mente han hadde regnet ut nøyaktig hvilket år det skal skje: 2060.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...