SvennAndre Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hallais, og takk for at du tar deg tid. For omtrent en mnd siden sente jeg inn telefonen min til reperasjon til Moobi. Dette var på forhånd ringt inn og laget sak, fikk følgebrev og garantilapp, som skulle leveres med telefonen i pakken. Greit, telefonen ble mottat av moobi 26/6, og tida gikk. Sendte så idag en mail og etterlyste telefonen med alt av info (imei, tlf nummer, moobi's saksnummer etc) så det ikke skulle være vanskelig å spore telefonen. Dette fikk jeg til svar; Hei Denne telefonen ser det ikke ut som vi har levert for det IMEI nummeret finnes ikke i vår database. Med vennlig hilsen/Best regards Moobi Norway AS Går jeg inn på moobi.com, trykker "sjekk status på min telefon" til høyre på siden, skriver inn mitt Imei, finner jeg telefonen uten problem, men der har det ikke blitt oppdatert noe siden 26/6 hvor telefonen ble "Sendt til verksted", som forøvrig er MCare i oslo. Hva gjør jeg nå? Endret 30. juli 2008 av SvennAndre Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Send en kopi av kvittering på mail som svar du. Det er nok ingen unormalt lang servicetid enda desverre, men vil tro den ikke er så altfor langt unna. Du har lånetelefon eller gammel egen sak mens du venter? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Moobi mener at det tar omtrent 2 uker, så er nok ikke så veldig ille enda. Bruker min egen SE. Telefonen det er snakk om er en HTC S710. Skal formulere en mail og legge ved kvitteringen, så får vi se. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Nå har endelig status blitt endra til at de har mottat telefonen på verksted, over en mnd etter den ble sendt fra meg, etter et par email og telefonsamtaler. Har jeg rett på noe i det hele tatt? Skal jeg fortsatt betale noe? Syns dette har drøyet veldig lenge. Normal servicetid sier de er 2 uker. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Loven sier "innen rimelig tid". Dette tolkes på veldig mange forskjellige måter.. Noen mener 1 mnd er rimelig tid i de fleste tilfeller, mens de samme definerer tre måneder som rimelig tid når det er til forbrukers vinning. To uker er veldig kort servicetid, nå om dagen må man fort regne med at produktet er 3-5 uker hos verkstedet.. Betale noe? Er ikke dette en garantisak? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Vel, moobi sier selv på sitt nettsted at det tar ca 2 uker å få en telefon reparert. En mnd uten at noe har skjedd er jo litt drøyt. Niks, forsikringsak. Telefonen fikk ødelagt skjermen, og hadde forsikring, så egenandel på 350,- eller hva det var. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Vel, moobi sier selv på sitt nettsted at det tar ca 2 uker å få en telefon reparert. En mnd uten at noe har skjedd er jo litt drøyt. Niks, forsikringsak. Telefonen fikk ødelagt skjermen, og hadde forsikring, så egenandel på 350,- eller hva det var. Da skal du selvfølgelig betale egenandelen. Skal du klage på servicetid, dokumenter at verkstedet _garanterer_ 14 dager. ca er ca Dessuten sier moobi at det tar ca 14 dager å få den _reparert_, altså tid hos verkstedet.. i ditt tilfelle hadde de problemer med å finne imei i sin database. Det må de sikkert ha for å kunne dokumentere at du har forsikring... Endret 30. juli 2008 av efjeldse Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Angående det siste der, så fikk jeg papirer som var fra moobi (garantibevis etc) som bevis for at jeg hadde forsikring. Men men, er første gang jeg har sendt telefon inn på rep, så mulig jeg bare forventet at slike ting blir fort gjort. Er vel kanskje normalt å bruke 1mnd på å få en telefon inn til et verksted. 2008-07-29 09:16:04Din telefon er nå mottatt på serviceverkstedet. Du vil få ny melding når denne er ferdig reparert og ved eventuelle avvik eller forsinkelser. Til sammenligning sendte jeg forrige uke inn defekt RAM til komplett. Denne ble sendt på onsdag og nå har ny ram ankommet ommlastningsentralen her hvor jeg bor. Kanskje jeg bare er bortskjemt (endrer topic btw, da den ikke er "borte".) Endret 30. juli 2008 av SvennAndre Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) mja, bortskjemt er du vel ikke, komplett er rask, og husk at der er det snakk om BYTTE av defekt produkt, innenfor garanti. Telefonen du har ødelagt selv skal repareres, noe som selvfølgelig tar lenger tid. Jeg er enig med deg at det begynner å drøye, men velger å tro at moobi har hatt litt problemer med å finne de riktige opplysningene. Da går det litt treigere enn det hadde behøvd. Jeg har ingen peiling på moobi's rutiner og forsikringsvilkår, så normal tid har jeg ikke den ringeste anelse om. Jeg har imidlertid sendt hundrevis av telefoner til verksted fra min egen arbeidsgiver, og har derfor en del erfaring i ventetid Telefonen din er mottatt hos verkstedet den 29. og derfra vil jeg tro på den 14-dagers tidsrammen de snakker om. Alt før den tid er rot/somling eller ren behandlingstid hos moobi. Verkstedet har en del å gjøre, og den vil derfor bli behandlet så snart den har kommet fram i køen, noe som fort kan ta 14 dager.. Endret 30. juli 2008 av efjeldse Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Japp, vil og tro den 14 dagers perioden begynner nå. Nå er det ikke moobi som reparerer denne, ble vist sendt til mcare AS, så mulig det er de som somler. Ja, det med komplett var satt litt på spissen, men likevell, de måtte teste RAM'en og sjekke at den var defekt (feil som ikke dukker opp av seg selv). Lurer på hvor telefonen min har vært den siste mnd Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 "Loven sier "innen rimelig tid". ------- Dette gjelder vel kun om det er garanti/reklamasjon. Selvpåførte skader er vel noe annet vil jeg tro ? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Jaja, ny update. Ble fortalt i forrige uke at telefonen skulle bli sendt til meg enten idag eller i morgen, så jeg måtte ringe og bare bekrefte adressen den ble sendt til(har flytta innimellom saken her). Var vist ikke så lett å få redigert den adressen en gang for alle. Har sagt ifra før både skriftlig og muntlig, omtrent 3 ganger, om adresseendring. Men så ringer jeg idag, og nei, da er telefonen blitt sendt den 1. august, og ligger på postkontoret der jeg bodde før, omtrent 100mil lengre nord. Jippi! Kjenner jeg begynner å bli frustrert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå