Del Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nå som du har installert Ubuntu er pakkesystemet helt klart det beste alternativet. Installer ubuntu-restricted-extras med Synaptic eller aptitude. Så ut som det var en grei fiks for lyden også. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 siden jeg fikk til lyden i ubuntu reinstallerte jeg og la inn linux mint 5 igjen og tok lyd guiden igjen. så da funket lyden i mint nå. så jeg trenger bare det med flash ;p Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Flash er bare en fil, den skal legges i plugin mappen til Firefox, folk har gitt deg alle tre plugin katalogene, så alt du skal trenge er å kopiere filen libflashplayer.so inn i de mappene. Jeg ville vel heller støttet meg til pakkesystemet, men det er så. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 er ikke likedan med pakkesystem i mint som i ubuntu Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Enten finner du en Mint pakke med Flash 10 og installerer den, ellers må du installere manuelt, og der har t_k gitt deg instruksjoner. Hvis du kjører 32-bit kan du antagelig bare legge libflashplayer.so i /usr/lib/firefox/plugins, avinstaller gjerne flashplugin-nonfree først slik at du ikke får noen konflikt. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Enten finner du en Mint pakke med Flash 10 og installerer den, ellers må du installere manuelt, og der har t_k gitt deg instruksjoner. Hvis du kjører 32-bit kan du antagelig bare legge libflashplayer.so i /usr/lib/firefox/plugins, avinstaller gjerne flashplugin-nonfree først slik at du ikke får noen konflikt. hva skal jeg skrive i terminalen da ? ;p flashplugin-nonfree har jeg ikke installert. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du trenter ikke terminal, bare start opp Nautilus som rot og kopier over filen. Eventuelt gå dit filen er og sudo cp flashplugin-nonfree /usr/lib/firefox/plugins/ Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 daniel@daniel-laptop ~ $ sudo cp flashplugin-nonfree /usr/lib/firefox/plugins/ [sudo] password for daniel: cp: cannot stat «flashplugin-nonfree»: No such file or directory Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 den het vel noe .so. bare skriv "sudo cp flash" og trykk tab, så skal resten av filnavnet fylles inn automatisk (såfremt du ikke har flere filer i mappen som begynner på flash). Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Og som jeg skrev i din andre tråd (og som Del nevner) så må du flytte deg til riktig mappe før du kjører den kommandoen. Det gjøres med kommandoen "cd" Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Fatter ikke hvordan jeg klarte å rote til linjen, slik skal den være: sudo cp libflashplayer.so /usr/lib/firefox/plugins/ som Northwave sier må du være i riktig mappe, ellers må du skrive full sti. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 daniel@daniel-laptop ~ $ sudo cp libflashplayer.so /usr/lib/firefox/plugins/ [sudo] password for daniel: cp: cannot stat «libflashplayer.so»: No such file or directory Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 har endelig fått til å installere flash playeren. men det funker ikke fordet :@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå