Anv Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har installert med både 2 og 4 minnebrikker uten problem (4 eller 8GB) Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg har installert med både 2 og 4 minnebrikker uten problem (4 eller 8GB) Det er mulig det funker og jeg tviler ikke ett sekkund på dere som har innstallert det, men jeg har bare hørt en del... Link til noen som har hatt problemer med "2Gb ram only".. http://forum.soft32.com/windows/Vista-Ulti...pict375441.html Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Si meg leser du ikke i det hele tatt de innleggene "jeg" har skrevet ? Link til noen som har hatt problemer med "2Gb ram only".. http://forum.soft32.com/windows/Vista-Ulti...pict375441.htmlDenne var postet : Posted: Fri Nov 16, 2007 6:58 pm Altså dette var en installasjon med RTM versjonen (ikke SP1). (dessuten hadde stakkaren også et intel nvidia chipsett) Hvis du leser denne artikkelen : http://support.microsoft.com/kb/929777 som nestemann har postet på soft32 vil du se at denne fixen er inkludert i SP1. Og vil også se at det ikke bare gjelder 64 bits versjonen. kb929777:STATUS Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed in the "Applies to" section. This problem was first corrected in Windows Vista Service Pack 1. Vista's ServicePack 1 var offisielt lansert mars 2008 (april for Norsk).Og etter dette er DVD kits blitt erstattet med å ha SP1 inne. Så med Vista Ultimate 64bit SP1 OEM (art.nr:66R-02103) vil du "aldri" oppleve dette , og det er bare å tute på installasjonen med all rammen montert på hk. Endret 20. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Vista er treigt og er ikke å anbefale for spilling online iallefall. Jeg sa vel aldri noe om Vista. Enhver som driver med data spilling noenlunde seriøst bruker ikke Vista. Og så enkelt er det med den saken =) Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Vista er treigt og er ikke å anbefale for spilling online iallefall.Jeg sa vel aldri noe om Vista. Enhver som driver med data spilling noenlunde seriøst bruker ikke Vista. Og så enkelt er det med den saken =) Hva anbefaler du da? Det er jo ikke så jævlig mange OS ute på markedet og hvem velger Linux til spill og alt mulig annet? Dessuten må jeg desverre innformere deg om at Xp ikke selges lengre og at Vista er eneste løsning for meg (kommer ikke til å velge linux). Vista er heller ikke noe "tregt" til spill. Jeg har valgt ULTIMATE versjonen av vista som er bedre til spilling en basic, prenimum og allle de der... Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Si meg leser du ikke i det hele tatt de innleggene "jeg" har skrevet ? Link til noen som har hatt problemer med "2Gb ram only".. http://forum.soft32.com/windows/Vista-Ulti...pict375441.htmlDenne var postet : Posted: Fri Nov 16, 2007 6:58 pm Altså dette var en installasjon med RTM versjonen (ikke SP1). (dessuten hadde stakkaren også et intel nvidia chipsett) Hvis du leser denne artikkelen : http://support.microsoft.com/kb/929777 som nestemann har postet på soft32 vil du se at denne fixen er inkludert i SP1. Og vil også se at det ikke bare gjelder 64 bits versjonen. kb929777:STATUS Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed in the "Applies to" section. This problem was first corrected in Windows Vista Service Pack 1. Vista's ServicePack 1 var offisielt lansert mars 2008 (april for Norsk).Og etter dette er DVD kits blitt erstattet med å ha SP1 inne. Så med Vista Ultimate 64bit SP1 OEM (art.nr:66R-02103) vil du "aldri" oppleve dette , og det er bare å tute på installasjonen med all rammen montert på hk. Så du mener jeg fint skal kunne innstallere 64 med 4gb minne uten problemer? Og da er det fortsatt DENNE vi snakker om med SP1 "inkuldert"?: http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=331601 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Si meg leser du ikke i det hele tatt de innleggene "jeg" har skrevet ? Link til noen som har hatt problemer med "2Gb ram only".. http://forum.soft32.com/windows/Vista-Ulti...pict375441.htmlDenne var postet : Posted: Fri Nov 16, 2007 6:58 pm Altså dette var en installasjon med RTM versjonen (ikke SP1). (dessuten hadde stakkaren også et intel nvidia chipsett) Hvis du leser denne artikkelen : http://support.microsoft.com/kb/929777 som nestemann har postet på soft32 vil du se at denne fixen er inkludert i SP1. Og vil også se at det ikke bare gjelder 64 bits versjonen. kb929777:STATUS Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed in the "Applies to" section. This problem was first corrected in Windows Vista Service Pack 1. Vista's ServicePack 1 var offisielt lansert mars 2008 (april for Norsk).Og etter dette er DVD kits blitt erstattet med å ha SP1 inne. Så med Vista Ultimate 64bit SP1 OEM (art.nr:66R-02103) vil du "aldri" oppleve dette , og det er bare å tute på installasjonen med all rammen montert på hk. Så du mener jeg fint skal kunne innstallere 64 med 4gb minne uten problemer? Og da er det fortsatt DENNE vi snakker om med SP1 "inkuldert"?: http://komplet.no/k/ki.aspx?sku=331601 Ja - da den opplyses av komplett som Varenummer: 331601 Produsentens varenr.: 66R-02103 Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Ok... Nå er jeg hjemme fra ferie og har byttet ut noen deler Jeg valgte å ikke bytte ut hovedkortet fordi jeg ikke så noen forksjell i X48 og X38 kort. Den KOMPLETTE handleliste: HOVEDKORT (fortsatt det samme): Asus Maximus Extreme, X38, Socket-775, DDR3,ATX,2xGbLAN,Firew, 3xPCI-Ex(2.0)x16 PROSESSOR: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan MINNE: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX, Kit w/two 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24 SKJERKORT: Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI HARDDISK: Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM DVD-BRENNER: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk OS: Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk OEM DVD,64 PSU: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL KABINETT: APLUS Case XClio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning) SKJERM: Eizo 19" LCD FlexScan S1901 TCO-03 Black 1280x1024, 700:1, 6ms, VGA/DVI TASTATUR OG MUS: Begge med PS2 tilkobling... KJØLEPASTA ER TATT MED Da kommer det store spørrsmålet. Kan disse delene fint settes opp uten at det byr på noe problemer under inntsallasjonen eller lignende? Takker alle som tar seg tid til å svare. Ps Kommer IKKE til å bytte ut noen deler med mindre det er helt nødvendig. Til alle de som lurer kom dette på 12.749 kr TAKK FOR ALLE SVAR Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hadde heller valgt en 7200.11 1tb fra seagate eller samsung f1 1tb. Skal du bruke bare ett skjermkort, eller bare 2 skjermkort, trenger du strengt tatt ikke det hovedkortet heller. Synes det var veldig mye penger for ett veldig dårlig oppsett =) Det vil nok passe i hop ja og fungere. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hadde heller valgt en 7200.11 1tb fra seagate eller samsung f1 1tb.Skal du bruke bare ett skjermkort, eller bare 2 skjermkort, trenger du strengt tatt ikke det hovedkortet heller. Synes det var veldig mye penger for ett veldig dårlig oppsett =) Det vil nok passe i hop ja og fungere. Det er langt ifra ett dårlig oppsett, da må du utdype deg selv og forklare nøyaktig hva som er dårlig. Forøvrig bør du bytte ut skjermkortet med enten HD4850 eller HD4870 alt etter hvor mye penger du vil bruke. De yter bedre en 9800GTX. Søk gjennom tester på google så får du utsagnet mitt bekreftet. Anandtech har veldig gode tester. Forstod ikke helt diskusjonen over med ram. Men som sikkert nevnt så greier ikke 32-bit os og kartlegge 4GB med ram og du får bare utnyttet 3-3.5gb om du har 4gb. Installerer du derimot 64-bit kan det kartlegge både 4GB og 8GB uten problemer. Men det som er med 64-bit er at det er dårlig driverstøtte for enkelte ting, men det har virkelig blitt bedre med årene, og det skulle ikke være noe problem og kjøre 64-bit nå til dags. Endret 3. august 2008 av siindre Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har prøvd å ta opp de emner tidligere og ser ikke poenget i å repetere meg selv igjen. Men kudos med 64bit valg. Skjønt vista?. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har prøvd å ta opp de emner tidligere og ser ikke poenget i å repetere meg selv igjen. Men kudos med 64bit valg. Skjønt vista?. Ja da Hørte RTM versjonen hadde "en del" feil på seg som kunne føre til diverse ting under innstallasjonen, men fikk høre det senere i emnet at dette var med SP1 så det skulle ikke ha de feilene blant annet med det å bare innstallere med 2gb ram osv Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hadde heller valgt en 7200.11 1tb fra seagate eller samsung f1 1tb.Skal du bruke bare ett skjermkort, eller bare 2 skjermkort, trenger du strengt tatt ikke det hovedkortet heller. Synes det var veldig mye penger for ett veldig dårlig oppsett =) Det vil nok passe i hop ja og fungere. Det er langt ifra ett dårlig oppsett, da må du utdype deg selv og forklare nøyaktig hva som er dårlig. Forøvrig bør du bytte ut skjermkortet med enten HD4850 eller HD4870 alt etter hvor mye penger du vil bruke. De yter bedre en 9800GTX. Søk gjennom tester på google så får du utsagnet mitt bekreftet. Anandtech har veldig gode tester. Forstod ikke helt diskusjonen over med ram. Men som sikkert nevnt så greier ikke 32-bit os og kartlegge 4GB med ram og du får bare utnyttet 3-3.5gb om du har 4gb. Installerer du derimot 64-bit kan det kartlegge både 4GB og 8GB uten problemer. Men det som er med 64-bit er at det er dårlig driverstøtte for enkelte ting, men det har virkelig blitt bedre med årene, og det skulle ikke være noe problem og kjøre 64-bit nå til dags. Takk for "støtten". Så om jeg har forstått dette rigtig så er det et greit system til en nogenlunde pris? Egentlig bygger jeg den for mamma og kjæresten som ikke bruker den til noe annet enn kontorbruk, men jeg har så svak pc at jeg tenkte at jeg først som sist kunne lure dem til å bygge en gamer pc for mitt eget bruk. Angående det med skjermkortet er jeg også litt usikker på. Det er mulig jeg var litt rask der, men jeg skal se på det. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Hadde heller valgt en 7200.11 1tb fra seagate eller samsung f1 1tb.Skal du bruke bare ett skjermkort, eller bare 2 skjermkort, trenger du strengt tatt ikke det hovedkortet heller. Synes det var veldig mye penger for ett veldig dårlig oppsett =) Det vil nok passe i hop ja og fungere. Det er langt ifra ett dårlig oppsett, da må du utdype deg selv og forklare nøyaktig hva som er dårlig. Forøvrig bør du bytte ut skjermkortet med enten HD4850 eller HD4870 alt etter hvor mye penger du vil bruke. De yter bedre en 9800GTX. Søk gjennom tester på google så får du utsagnet mitt bekreftet. Anandtech har veldig gode tester. Forstod ikke helt diskusjonen over med ram. Men som sikkert nevnt så greier ikke 32-bit os og kartlegge 4GB med ram og du får bare utnyttet 3-3.5gb om du har 4gb. Installerer du derimot 64-bit kan det kartlegge både 4GB og 8GB uten problemer. Men det som er med 64-bit er at det er dårlig driverstøtte for enkelte ting, men det har virkelig blitt bedre med årene, og det skulle ikke være noe problem og kjøre 64-bit nå til dags. Takk for "støtten". Så om jeg har forstått dette rigtig så er det et greit system til en nogenlunde pris? Egentlig bygger jeg den for mamma og kjæresten som ikke bruker den til noe annet enn kontorbruk, men jeg har så svak pc at jeg tenkte at jeg først som sist kunne lure dem til å bygge en gamer pc for mitt eget bruk. Angående det med skjermkortet er jeg også litt usikker på. Det er mulig jeg var litt rask der, men jeg skal se på det. Hey, hey, hey!!! Fant et nå nettopp som er et 4850 kort. Duger dette? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg har det samme kortet selv. Overklokket det også. Funker fint. I bios editoren kan du sette vifte hastigheter for flere temperatur nivåer osv og overklokke minne og gpu og øke spenning etc. Sette standard 2d klokk og boot clock og i det hele tatt det aller meste. Evt. kan du vente til 4870x2 kommer, men det blir jo noe dyrere da. Endret 4. august 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har det samme kortet selv. Overklokket det også. Funker fint.I bios editoren kan du sette vifte hastigheter for flere temperatur nivåer osv og overklokke minne og gpu og øke spenning etc. Sette standard 2d klokk og boot clock og i det hele tatt det aller meste. Evt. kan du vente til 4870x2 kommer, men det blir jo noe dyrere da. Snakker du om noe SLI skjermkort eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
siindre Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg har det samme kortet selv. Overklokket det også. Funker fint.I bios editoren kan du sette vifte hastigheter for flere temperatur nivåer osv og overklokke minne og gpu og øke spenning etc. Sette standard 2d klokk og boot clock og i det hele tatt det aller meste. Evt. kan du vente til 4870x2 kommer, men det blir jo noe dyrere da. Snakker du om noe SLI skjermkort eller har jeg misforstått? 4870X2 er to 4870 kort satt sammen i ett. Så det blir omtrent innebygd Crossfire. Men det kortet vil koste 3500-4000kr i norske butikker ved lansering. Gå for HD4850 du, er du villig til å gi 700kr går du for 4870 som er verdt hver eneste ekstra krone. Lenke til kommentar
8ball Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Da går jeg for 64 da hvis det er det dere anbefaler, men jeg tror fortsatt jeg kommer til å innstalere med bare 2 Gb minne så jeg spør; hvordan skal jeg gjøre det? Går det fint med bare et minnekort i en slott eller må det være minst to kort? Det går fint med bare et minnekort i. Men siden det i dag ikke skal være noe problem med dette lengre, så ville jeg bare puttet i begge to med en gang. De fleste hovedkort har 4 minne slotter tilgjenlig. Disse er "parret i sammen" og har to forskjellige farger. Så siden du kjøper to minnebrikker, bør du sette dem i to slotter med samme farge. Om du også leser brukermanualen til hovedkortet ditt, så vil den anbefale hvilken farge du bør bruke om du bare skal bruke to minnekort slotter Og når det gjelder skjermkort så vil jeg også gjerne anbefale 4850, eventuelt 4870 om du tar deg råd. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Kommer til å gå for disse delene her ja. Takk for alle svar. Uansett så lurer jeg på om jeg kunne få en liten veiledning til hva man gjør etter byggingen, altså i BIOS og innstallasjon. Fant en side for hva man gjør i BIOS den første oppstarten og på samme siden stod det hvordan man innstallerer windows. BIOS typen på hovedkortet er AMI som betyr at den ser slik (tror jeg). Er det noen som har noen erfaringer med denne type BIOS å gjøre som kan fortelle hva man skal gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå