Gå til innhold

Overklokke 4x1gb Crucial Ballistix 8500

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg noen Crucial rambrikker, og tenkte å overklokke disse litt.

Leser litt rundt, og det skal visstnok være 'lett' å få disse på 1200mhz.

Prosessoren kjører nå på 400fsb/1600 rated fsb.

Brikkenes stock hastighet er 1066mhz (533)

De skal tåle opptil 2,2v.

Poenget er... når jeg prøver å øke frekvensen til 1090 (som er neste 'steg' på frekvensen), så får jeg ikke boota, eller POST. Det piper bare i ca 10 sekunder før maskinen restartes med 800mhz som frekvens. Kjørte på 1066 greit under 2,1v uten problemer, men får ikke bestått POST med 1090 selv med 2,2v. Noen tips her? Hva kan det være som gjør at jeg ikke kommer høyere? Specsene mine står i signaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du kjøpt de nå nettopp er jeg redd for at du har fått den nye typen som er single-side (chips på bare en side).

disse klokker dårlig klarer såvidt litt over stock...

jeg fikk uheldigvis igjen sånne på garantien :S

dessverre at jeg må skuffe deg siden du trudde du kjøpte noe bra

Endret av Exentler
Lenke til kommentar

nope... brikker på alle kanter her. Crucial DDR2 Ballistix 8500

Ligger inne en del reviews fra anerkjente sider der også, hvor de uten problemer har fått de hvertfall opp i 1160mhz på 2,2v, noe som skulle tilsi at det burde gå greit å få til 1090 på samme spenning. Noen som vet om det finnes noen form for sperre i hovedkorte som kan blokkere her?

Lenke til kommentar

Har disse brikkene selv å kjører de stabilt på

8*475 = 3,81ghz

5-5-5-18 2,25v = 1120mhz

Men får å komme opp i 1200mhz\4ghz må jeg ha 2,3v, og dette er ustabilt hos meg.

Tester det nå, og orthos klarer 80sec

Endret av zIUx
Lenke til kommentar
nope... brikker på alle kanter her. Crucial DDR2 Ballistix 8500

Om du nylig har kjøpt brikkene; hvordan kan du være sikker på at du ikke har fått av den nye typen?

Ligger inne en del reviews fra anerkjente sider der også, hvor de uten problemer har fått de hvertfall opp i 1160mhz på 2,2v, noe som skulle tilsi at det burde gå greit å få til 1090 på samme spenning. Noen som vet om det finnes noen form for sperre i hovedkorte som kan blokkere her?

Mine BallistiX klarer 1350 maxboot (var vel 2,3-2,4v de surret på da). 1200 klarer de stabilt på 2,1-2,2v ja.

De testene/tilbakemeldingene du har lest gjelder naturligvis den gamle sorten som klokket som fy. Er du virkelig sikker på at du har av disse brikkene?

Og nei, aldri hørt om noen hovedkortsperre før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Eg kjøpte PC i juni, med desse minnebrikkene eg og, men har ikkje prøvd å overklokke fordi eg ikkje veit heilt korleis. Ka skal eg gjere? Hovedkortet mitt er Asus Maximus Formula (X38).

edit: Prøvde å setta opp frekvensen til neste steg, og satte volten til ca. 1,9. Eg fekk ikkje til å boota eg heller. Ikkje sei at eg har brent bort ein tusenlapp på desse brikkene, og så vil dei ikkje overklokke sånn som eg har hørt at dei skal!

edit 2: Viss dei nye brikkene er single-sided, heiter dei ikkje då SIMM? Eg sjekka produktbeskrivelsen i ordrebekreftelsen eg fekk då eg bestilte PC-en, og der står det DIMM. Betyr dette at eg kan kreva pengene tilbake? Det er Amentio det er snakk om.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Ikke bruk høy spenning på 680i/780i.

De "overvolter" betydelig.

2,1-2,2V er maks jeg ville brukt over lengre tid, men lavest mulig som gir stabilitet.

På mange hovedkort vil det være mye mer krevende å klokke 4 brikker enn 2.

Ellers kunne jeg kommet med en del generelle tips, men det blir enklere å gi deg SNIPPSAT's "oppskrift". :)

Mine erfaringer er fra Intel-chipset, som er mye enklere å ha med å gjøre.

Oppsett 680i/780i

EDIT: Rettet navn og deretter retting av ny feil. :p

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...