NorthernAvenger Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Kjøpte meg nylig et PSP-batteri fra datakits.co.uk. På siden står det: SONY PSP Stamina Official 2200 mAh Battery Pack Boost the length of the playing time on your PSP with this SONY Stamina Battery Pack. Perfect as either an upgrade, replacement or spare battery for your PSP, the Stamina battery pack has many features, including: * Up to 20% more battery life compared to the standard PSP-110 U battery * 3.6 V * 2200 mAh * An official SONY PSP product Og bildet: I dag fikk jeg det i posten og jeg blir litt mistenksom. Deler av innpakningen står på japansk som virker litt rart siden det står på engelsk/fransk på bildet. Har i tillegg sett det samme bildet hos gamezone.no som er en god butikk.(Forsøk på å få det til å virke ekte?) Jeg åpner og tar ut batteriet og på baksiden står det made in Japan. Blir ikke Sony batteri produsert i Kina?? Det står i tillegg ulike advarsler på baksiden, men på japansk. Nå begynner jeg å bli veldig mistenksom så jeg setter det i PSP'en og lader det for å sammenligne det med batteriet som følgte med som nå har blitt brukt i ca 3 år. På battery information står det... 10 min forskjell?! Ikke akkurat 20%+ Nå er jeg nesten sikker på at det er falskt, men jeg tester det en gang til. Jeg stapper batteriet i og lar det kjøre et spill i ca <10 min. Hva ser jeg? Battery Information: 58% xD Jeg har sendt mail til butikken uten å få svar enda. Om dette ikke er en glipp elns. så hold dere vekke fra datakits.co.uk. Det så ut som en vanlig nettbutikk, men salg av falske sony batteri er ulovlig. Noen som vet om man kan rapportere dem til et eller annet høyere organ? Endret 16. juli 2008 av NorthernAvenger Lenke til kommentar
Largie Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du har helt klart blitt lurt. Dette er ikke et Sony produkt + at prisen er ALT for høy. Ref: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.486 Litt forskjell på GBP £14.99 (ca 155 kr) +frakt og USD $6.59 (ca 35 kr) ink frakt. Alle klager for utenlandssalg gjøres her: http://www.forbrukereuropa.no/ Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Grunnen til at jeg var villig til å betale ekstra var fordi jeg ville ha et bra batteri. Batteriet du linker til er også en piratkopi, mens batteriet som datakits selger skulle være "the real deal" slik som gamezone selger her. Batteriet kostet ca 3-400kr i Norge så jeg tenkte jeg skulle være "smart" å spare litt penger. Uansett er ikke <200kr tapt verdens ende, men jeg forventet meg et produkt som faktisk hadde noe nytteverdi. Det tar ca 10 min før det når 50% i motsetning til standard batteriet som er gammelt, skal ha betraktlig mindre kapasitet som varer i rundt 4 t. Endret 17. juli 2008 av NorthernAvenger Lenke til kommentar
Largie Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Mente også at Sony hadde trukket produksjon og salg av disse 2200mAh batteriene pga kopiene og at dem ikke passer i Slim modellene. Men de har ingen info om det på hjemmesidene deres som jeg fant i farta. Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) I andre regioner følger det også med batterideksel slik at det passer også i slims. Ser at de fortsatt selger 2200mAh batterier på sony store for ca 50$. Fortsatt ikke fått svar fra datakits -_- Endret 17. juli 2008 av NorthernAvenger Lenke til kommentar
Largie Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Tror nok ikke du får svar fram dem heller. Men skriv en formell klage til forbrukereuropa vha dette skjemaet: http://forbrukerportalen.no/filearchive/Klageskjema.doc Veldig lurt å bruke litt tid på dette, slik at firmaet blit fulgt opp. Det er straffbart å selge kopier når produktet fremstår som ekte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå