Gå til innhold

Problemer med .rar-filer

Anbefalte innlegg

Hei,

Bruker Ubuntu 8.04, full oppdatert.

Har nå prøvd omtrent alle "archive manager"ene og jeg finner ingen som klarer å pakke opp rar-filer. Har installert 7zip, og andre "oppakkere", og jeg har prøvd flere front-ends, for både GNOME og KDE. Alle front-ends sier at jeg ikke har installert den riktige "oppakkeren", men det mener jeg at jeg har. Jeg har installert 7zip, og i beskrivelsen står det at /usr/bin/7z skal pakke opp rar-filer.

Ved å skrive "7z e archive.r00" så pakker den faktisk opp den filen, men den skjønner ikke at det er et oppdelt arkiv.

Nå installerte jeg pakken som enkelt og greit het "rar", og da funker front-ends'ene men i beskrivelsen stod det at det er 40 dagers shareware, og det er jeg ikke interessert i.

Hjelp?

Endret av øsse87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har installert unrar også nå, og det fungerer fint. Av en eller annen grunn dukker ikke den opp i Add/Remove. Hadde den gjort det kunne det hende jeg ikke hadde tenkt å plage dere :p

Finnes det ingen fri (;)) måte å lage rar-arkiv på? rar-pakken er jo Shareware står det.

Endret av øsse87
Lenke til kommentar

Skal du lage 'åpne og frie' arkiver med høy komprimeringsrate er nok bzip2 heller veien å gå... RAR er RARSofts produkt. (pbzip2 (paralell bzip) er forøvrig et tips i disse dager, de fleste har jo etter hvert SMP-maskiner på et vis).

Lenke til kommentar

Ja, det gikk opp for meg rett etter jeg skrev forrige post at RAR er vel et proprietært format. Nå har jeg unrar og den standardgreien til Ubuntu/GNOME, og det funker utmerket. Har ikke det store behovet for å lage rar-filer med det første.

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...