_myrull_ Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 hei alle sammen jeg jobber med en amerikansk regisør som har bosatt seg her i Norge og jeg holder nå på å oversette hans nye manus til norsk... dette er lettere sagt enn gjort, da det er mange amerikanske uttrykk jeg ikke har hørt før... Håper noen språkgenier her inne han hjelpe meg skriver inn noen her, så kan dere se om dere skjønner noen! Blir veldig glad for alle forslag! - No rat is gonna eavesdrop when his own life is discussed in whispers on the sly. - But I got a love jones for this one. noen bra forslag til dette ordtaket? (og ikke for kul for skolen... den har jeg allerede tenkt på selv. hehe) - Too cool for school og et ord helt til slutt: -Marquee Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Første forslaget mitt ville være å få flyttet posten til språkdelen av forumet. - No rat is gonna eavesdrop when his own life is discussed in whispers on the sly. Det ville jo hjelpe litt med sammenhengen, men: Ingen rotte/tyster vil tyvlytte når hans eget liv blir diskutert viskende i det skjulte Dette er en direkte oversettelse etter det jeg har googlet meg frem til. Må selvsagt skrives litt om til norsk. Som sagt, sammenhengenen ville hjelpe voldsomt. - But I got a love jones for this one. Sammenhengen vil hjelpe, men jeg tolker det som: "men jeg har falt for denne/men jeg er forelsket i denne" noen bra forslag til dette ordtaket? (og ikke for kul for skolen... den har jeg allerede tenkt på selv. hehe) - Too cool for school Hehe, ikke lett nei. og et ord helt til slutt: -Marquee Tusen takk på forhånd Sammenhengen vill være greit nok en gang. Et utendørs telt/bygg eller et skilt på en kino/teater eller å være assosiert med noe stort, være en stor stjerne knyttet til feks en film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå