Gå til innhold

Laste ned igjen hjemmeside i FrontPage

Anbefalte innlegg

Har vært så uheldig å fått krasj på maskinen min, skulle derfor gjerne laste ned igjen min egen hjemmeside som er laget i Front Page og lagt ut via telenor - men nå klarer jeg ikke å få det til. Noen som kan hjelpe meg?

Endret av granny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker den løsningen for å laste opp som er i Front page - er vel FTP det tror jeg?

Hei

Uten å være for sikker så mener jeg at standard i Frontpage er opplastning via HTTP protokollen.

Her er nå en link som kanskje kan hjelpe deg.

http://accessfp.net/backupfp.htm

Legg merke til at det gjelder vel for Frontpage 2002.

Jeg vet ikke hvor sikkert tipsene i linken overfor er, om det er mulighet for at filer går tapt etc. Så prøv på eget ansvar.

Den tryggeste metoden er nok å finne deg en FTP-klient (program), legge inn dine opplysninger for webområdet og så laste ned alt fra ditt webområde. Da har du iallefall fått sikret dine filer.

Her er en guide fra Telenor

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...p-ny-konto.html

Husk også at Frontpage oppretter noen spesialmapper, disse starter vel med understrek f.eks. (_vti_pvt folder). Det er ingen problemer med å laste disse ned ved bruk av en FTP-klient, men når det gjelder opplastning av filer så kan det fort skape problemer laster du opp filer til _mappene ved bruk av FTP-klient. Her egner Frontpage seg bese.

Er ikke sikker på om det er behov for _mappene lokalt, men vil nå anbefale å laste de ned slik at du nå har en komplett backup.

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du prøver å hjelpe meg :) . Jeg har heldigvis en sikkerhetskopi på ekstern harddisk som ikke er så gammel - så noen stor krise er det jo ikke - men mener at jeg tidligere bare har kunnet gå inn på "publiser web område" og så laste filene tilbake til en mappe på maskinen. Legger inn brukernavn og passord (slik som beskrevet i den linken du sendte meg) så går det rimelig lang tid, og så kommer det at det ikke finnes noen web server på online.no som bruker port 21. Bruker adressen: ftp://ftp.home.online.no og det er den jeg har skrevet opp at skal brukes. Gjør sikkert noe feil :(

Hadde egen ftp server tidligere, men så fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke den som var i front page direkte og det har fungert meget bra (helt til nå da maskinen min ikke er til å komme inn på :( .

Får prøve å legge inn igjen den sikkerhetskopien jeg har og prøve å ta det den veien, går ikke det så får jeg kontakte telnor og be om hjelp.

Lenke til kommentar
Tusen takk for at du prøver å hjelpe meg :) . Jeg har heldigvis en sikkerhetskopi på ekstern harddisk som ikke er så gammel - så noen stor krise er det jo ikke - men mener at jeg tidligere bare har kunnet gå inn på "publiser web område" og så laste filene tilbake til en mappe på maskinen. Legger inn brukernavn og passord (slik som beskrevet i den linken du sendte meg) så går det rimelig lang tid, og så kommer det at det ikke finnes noen web server på online.no som bruker port 21. Bruker adressen: ftp://ftp.home.online.no og det er den jeg har skrevet opp at skal brukes. Gjør sikkert noe feil :(

Hadde egen ftp server tidligere, men så fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke den som var i front page direkte og det har fungert meget bra (helt til nå da maskinen min ikke er til å komme inn på :( .

Får prøve å legge inn igjen den sikkerhetskopien jeg har og prøve å ta det den veien, går ikke det så får jeg kontakte telnor og be om hjelp.

Hei

Du kan prøve med ftp.home.online.no istedet for ftp://ftp.home.online.no

Sjekk også at "Passiv mode" er valgt (haket på), siste bildet i veiledningen.

Hjelper ikke det, så har jeg ikke annet råd enn Telenor kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...