Gå til innhold

Prissjokk hos posten!

Anbefalte innlegg

Fikk meg litt av et sjokk når jeg fikk se en regning fra posten i dag.

Det som skulle sendes var 2 stk boblekonvolutter (1 A4 og en litt mindre), begge veide under 350g. Disse skulle sendes rekommandert.

Dette kostet.....359,8 kr! Fikk hakeslepp og bakoversveis.

Tidligere har jeg betalt 69 kr for rekommandering, men de har vel skrudd opp de allerede syke prisene enda mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konvoluttene ble kjøp på posten ja, dette må være noe som ble endret 25.juni. Har sendt store konvolutter rekommandert til 69 kr tidligere mange ganger. Slik som det er nå er det faktisk billigere å sende store brev som verdibrev og da er man forsikret for 10k i tillegg. Over dobbelt så billig med verdibrev!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som skulle sendes var 2 stk boblekonvolutter (1 A4 og en litt mindre), begge veide under 350g. Disse skulle sendes rekommandert.

Det er 100% sikkert feil. Rekommandert brev opptil 350g koster 77kr om du stiller med konvolutt selv. Om du har kjøpt en av de smart-post konvoluttene blir vel det ca 30kr dyrere, altså rett over 100kr per konvolutt.

Om brevet er høyere enn 7cm og lengre enn en viss størrelse (langt større enn A4 i alle fall) kommer det et tillegg på ca 30kr.

Lenke til kommentar

Det er 100% sikkert feil. Rekommandert brev opptil 350g koster 77kr om du stiller med konvolutt selv. Om du har kjøpt en av de smart-post konvoluttene blir vel det ca 30kr dyrere, altså rett over 100kr per konvolutt.

Om brevet er høyere enn 7cm og lengre enn en viss størrelse (langt større enn A4 i alle fall) kommer det et tillegg på ca 30kr.

faktisk er det du som tar 100% feil :)

Postens Rek priser fom 25/06

Smartpost kan ikke kombineres med rekommandert.

Rekommandert gikk 25/06 fra vektbasert over til å bli format priset, dvs at den billigste prisen oppnår du med et brev som er A-5 eller mindre og ikke over 2cm tjukt, da koster det 88,- . mellom A-5 og A-4 vil det koste 125. Hvis brevet er større en A-4 eller 2 cm tjukt, blir det klassifisert som maxi og koster da 200,-

Dette gjelder ikke-tilrettelagt og er den prisen de fleste vil få.

i tillegg kan du lese om det her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...