granny Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Har en Lenovo 3000 N200 som er et halvt år gammel. På mandag morgen slo jeg den av som vanlig før jeg dro på jobb, men da jeg skulle starte den opp igjen på kvelden så starter den ikke. Kommer ikke inn i Lenovo Care, trykker jeg F1 for å komme inn i BIOS så står det bare "please wait" og ingenting skjer. Ved oppstart blinker det kun 2-3 ganger i harddisklampa. Strømlampa lyser og maskinen går og vifta starter og "Lenovo logoen" står på skjermen - men det er også alt. Fikk hjelp av en god og datakyndig venn slik at vi fjernet batteri og minnebrikker og satte inn igjen uten at det hjalp. Har kontaktet IBM support og fått beskjed om at jeg også kunne prøve å fjerne harddisken uten at det førte til noen endring. Fikk også beskjed om å prøve å kjøre et "pc doctor test" på maskinen - men hvordan gjør man det på en maskin man ikke kommer inn i? Har sendt ny mail til support nå for å høre om det, men det tar sikkert tid å få svar. Lurer på om noen her inne kan ha andre "glupe" forslag? Lurer også på om det er mulig for meg å teste harddisken i en annen bærbar maskin? F.eks den gamle som jeg bruker nå - Fujitsu Siemens Amilo pro - eller om hver harddisk er spesiell for hver maskin? Har jo selvfølgelig ting på maskinen som jeg gjerne skulle reddet før jeg eventuelt må sende den inn til reperasjon. Erfaringsmessig så kommer den da igjen formatert... Endret 16. juli 2008 av granny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå