SaltSaft Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Heisann For en måned siden kjøpte jeg meg deler til ny PC for å sette sammen selv. Fra før så hadde jeg et nyinnkjøpt lydkort, PSU og kabinett. Alt gikk greit med monteringen og alt så ut til å virke helt fint et par uker helt til jeg fikk problem med lyden/lydkortet. Men så skjer det noe merkelig.. Jeg kan starte opp PCen som helt vanlig, og åpne itunes eller lignende for å spille musikk. Men straks jeg avslutter programmer som krever litt mer ressurser enn andre ting (som feks; World of warcraft, Age of Conan, etc) så så blir lyden på PCen helt forandret. Den blir hul og ekkel, nesten som å høre på en monohøyttaler i en gymsal. Dette retter seg ikke før jeg starter PCen på nytt. Jeg ser ikke helt hvorfor spill skal påvirke lyden på PCen. Det er som om spillene overstyrer alt annet, på en måte. Problem nr 2; det er helt likt som det som er beskrevet ovenfor, MEN. Noen ganger når jeg avslutter spill så kommer det en helvet*es pipe-skure-dure-lyd som er sjukt vond. Den varer i 5 sekunder før PCen dumper ned i blåskjerm og starter på nytt. Disse problemene må jo ha en sammenheng noe plass, men jeg er litt rådløs nå. Har prøvd å avinstallere drivere for å installere på nytt, og det fungerte et par dager før samme helvet*e var i gang igjen. Jeg må liksom skru av lyden før jeg avslutter spill for jeg vet aldri om PCen tryner eller ikke. Også er det veldig irriterende og måtte starte PCen på nytt hvis jeg skal høre på musikk etter jeg har avsluttet f.eks WoW. Veeeldig irriterende =P Håper det er noen her som kan hjelpe meg med dette =] Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det kan være en IRQ-adressekonflikt som er problemet ditt. Prøv å sett lydkortet i et annet pci-spor og se om det løser seg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Eller så kan det være "bugs" i driverene. Gå til produsenten av lydchippen (f.eks realtek.com.tw hvis det er realtek) og legg inn seneste driver. Lenke til kommentar
SaltSaft Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Hei igjen Nå har jeg endelig rotet meg til å prøve å bytte PCI-spor på lydkortet men det gjorde ikke noe forskjell. Kan det være lydkortet som er ødelagt? Tror jeg sender en mail til Netshop om dette og hører om de har hatt problem med fler lydkort av samme type =] Dette er forresten lydkortet: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=49364 Endret 8. august 2008 av MartinBordvik Lenke til kommentar
janejak Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Du kan forsøke å laste ned oppdaterte drivere til ditt lydkort skjekk: *ttp://www.bgears.com/download.html velg driver etter hvilken windows du har Heisann For en måned siden kjøpte jeg meg deler til ny PC for å sette sammen selv. Fra før så hadde jeg et nyinnkjøpt lydkort, PSU og kabinett. Alt gikk greit med monteringen og alt så ut til å virke helt fint et par uker helt til jeg fikk problem med lyden/lydkortet. Men så skjer det noe merkelig.. Jeg kan starte opp PCen som helt vanlig, og åpne itunes eller lignende for å spille musikk. Men straks jeg avslutter programmer som krever litt mer ressurser enn andre ting (som feks; World of warcraft, Age of Conan, etc) så så blir lyden på PCen helt forandret. Den blir hul og ekkel, nesten som å høre på en monohøyttaler i en gymsal. Dette retter seg ikke før jeg starter PCen på nytt. Jeg ser ikke helt hvorfor spill skal påvirke lyden på PCen. Det er som om spillene overstyrer alt annet, på en måte. Problem nr 2; det er helt likt som det som er beskrevet ovenfor, MEN. Noen ganger når jeg avslutter spill så kommer det en helvet*es pipe-skure-dure-lyd som er sjukt vond. Den varer i 5 sekunder før PCen dumper ned i blåskjerm og starter på nytt. Disse problemene må jo ha en sammenheng noe plass, men jeg er litt rådløs nå. Har prøvd å avinstallere drivere for å installere på nytt, og det fungerte et par dager før samme helvet*e var i gang igjen. Jeg må liksom skru av lyden før jeg avslutter spill for jeg vet aldri om PCen tryner eller ikke. Også er det veldig irriterende og måtte starte PCen på nytt hvis jeg skal høre på musikk etter jeg har avsluttet f.eks WoW. Veeeldig irriterende =P Håper det er noen her som kan hjelpe meg med dette =] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå