Avean Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Alt innen data sålangt har jeg egentlig lært meg selv å mestre. Jeg scripter f.eks websider med PHP og det er kode som jeg leser som det er norsk egentlig, det gir mening og logikk noe det MÅ gjøre for å virkelig kunne det. Har sett litt på tutorials på nettet innen C++ og OpenGL blant annet og faller ut bare ved første setningene hehe. Jeg vet akkurat som det var med PHP så er det mange virkelige dårlige tutorials ute på nettet, så er det noen som kan anbefale en bok som virkelig forklarer alt du gjør ? Blir så fascinert når jeg leser om folk som John Carmack som fra ID Software som tar seg en 2 ukers ferie, låser seg inn på et hotell og lager en spillmotor fra scratch. Det er så imponerende, særlig når jeg ser hvor ufattelig hardt dette er. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 <snip..>Jeg scripter f.eks websider med PHP og det er kode som jeg leser som det er norsk egentlig, det gir mening og logikk noe det MÅ gjøre for å virkelig kunne det. <snip..> C++ er egentlig ikke så ulikt PHP, men man har jo måten man bruker variabler som er ganske ulik. Når det gjelder bøker så anbefaler jeg Accelerated C++, for mer info se Ofte stilte spørsmål (med tilhørende svar) Når det gjelder tutorials som omhandler c++ og opengl så er det ikke noe man starter med for å si det sånn . Lykke til og bare spør hvis det er noe mer du lurer på. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg lærte meg c++ først å synst php var veldig likt bygd opp. Å lærte det forholdsvis lett pga jeg kunne C++ fra før. Så tror det skal gå forholdsvis greit. (Jeg kan begge språk kunn på ganske grunnleggende nivå) http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=131603 Synst denne boka er veldig god Lenke til kommentar
Avean Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Ok takk for tips Skal bestille meg denne boken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå