HDSoftware Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 MyClass MittObject = new MyClass(); MittObject = Session["Objektet"] as MyClass; Først lager du et nytt objekt. Og så overskriver du dette med det du har i Session. Hørtes det lurt ut? :!: Vell, greia er at jeg i Clarion gjør dette på en litt annen måte og var bare litt usikker ;-) Clarions måte: MittObject = EtAnnetObjekt // Dette kopierer innholdet i objektet MittObject &= EtAnnetObjekt // Dette lager en referanse Skjønner ;-) Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 MyClass MyObject = (Session["Object"] as MyClass) ?? new MyClass(); For å få enten et nytt tomt objekt eller den aktuelle session variabelen ja! Den var bra ;-) Takker Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Siden as er en safe cast, så vil jo den gi null hvis session-variablen ikke finnes... Jeg digger C# Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Siden as er en safe cast, så vil jo den gi null hvis session-variablen ikke finnes... Jeg digger C# Og dermed vil ?? overlate assigningen til uttrykket til høyre. Ja! C# er drit digg! 1000 reiser bedre enn noe annet språg jeg har vert borti, og det har blitt noen med tiden. Jeg er til og med sikker på at C# er bedre enn C og C++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå