Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke høytalere passer i Honda og Audi?

Anbefalte innlegg

Skal snart ha Audi 80 eller Honda Accord (90 - 96 mod). Og skal ha anlegg i denne bilen. Fikk vite at 10 cm høytalere passer til Audi 80 foran. Men dette må vel være for lite hvis jeg skal spille høy rock, og tungrock osv eller???

Tror 13 cm passer til Honda Accord forran, men er ikke sikker (noen som vet??), dette kan vel heller ikke være nok.

Så vil det være bedre og montere f.eks to 17 cm i hattehyllen enn og montere to 10 eller 13 cm forran? (skal bare ha to høytalere) Har tenkt til og legge i ca 1100 - 1600 kr i høytalerne.

Det blir vel et annerledes lydbilde, men med tanke på den lille størrelsen forran vil det kanskje være bedre?

Har tenkt meg:

Sony CDX-GT620U Spiller

Alpine SBE-1243R Basskasse

Cadence FXA4060 4 kanals forsterker

Og 2 høytalere.

Har tenkt og bestille fra bilradiospesialisten

Vil dette være en bra pakke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett ang. høyttalerstørrelsene... dog kan man jo i fordørene på Audi'en sette inn et par dørpaneler for 6,5" i tillegg for mer kickbass forfra:

P3706.jpg

Å sette et par 6,5"ere i hattehyllen vil gi mer bass enn et par 4" såklart, men kan mudre til lydbildet som jo skal komme forfra... og du skal jo uansett ha en basskasse bak. Bruk heller pengene på gode høyttalere foran!

Lenke til kommentar

Takk for svar, Hva er dørpaneler?

Så dere mener at man kan få et klart, høyt og bra lydbilde med 10 eller 13 cm (avhengig av hvilken bil jeg kjøper) med gode høytalere hvis man skal spille rock og tungrock høyt?

Tegnet et koblingsskjema (brukte en del info fra et annet et her på forumet)

Er dette riktig tegnet?

Hva er remote kabel?

Hvor skal minus kabelen kobles til??

Skal antenne kabelen kobles rett i spilleren? (som fra før)

Skal ha en 4 kanals forsterker og brokoble to av de til sub. Hvordan brokobler man? Kan noen forklare evt tegne?

Hvis jeg skal ha to høytalere til bak etterhvert må jeg da en 5 eller sekskanals forsterker? Eller evt en ny monoforsterker bare til sub og den gamle 4 kanals til fire de fire høytalerne?

post-88368-1216226132_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål til.

Skal spille rock og tungrock og skal legge mellom 1200 - 1600 kroner i 4" høytalere foran (det som passer inn i bilen hvis det blir Audi)

Oppsettet er forøvrig:

Alpine SBE-1243BP Subwoofer

CADENCE FXA4060 Forsterker

Sony CDX-GT620U Spiller

Hvilken av disse høytalerne er da best?

Alpine Type-E 4"(10cm)

FOCAL 100CA1 4" (10cm)

Ground Zero GZRC 4"

Infinity Kappa 42.7i 4"

Polk Audio db-401

JBL GTO-427 4"

DLS 424 4"

FOCAL 100CVX

Noen som kan hjelpe?

Vil denne kabelpakken holde til en Honda Accord eller Audi 80? http://www.bilstereospesialisten.no/storef...;c2=720&c3=

Eller må jeg ha lenger eller tykkere kabler? (vil helst overdimensjonere litt for og være på den sikre siden, og god kvalitets kabler er viktig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...