Gå til innhold

Fikk nesten video store til å fungere (ps3)

kewell79

Anbefalte innlegg

Saken er sånn..... Logget meg inn på PSN Video store på PC via proxy, alt fungerer fint og får lastet ned en episode

Så prøver jeg finne episoden på "downloaden" på PS3 store, den finner jeg ikke...

MEN så går jeg inn på transaction managemnt og hva ser jeg under "download list"?? Family guy episoden jeg lastet ned!

Trykker download, den prøver starte, men failer og får "error"

Helt sikkert noen som finner en løsning snart :D

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd ut med proxy-server for min PS3. Ser ut som PS3 respekterer proxy for innlogging til PSN og nettleseren, men velger nokså frekt å ignorerer den i forbindelse med PS Store. Dette har de selvsagt tenkt på. Det må nok tyngre skyts inn for å få dette til å virke. VPN vil nok virke. Skal prøve iptables først.

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar
Hvordan setter dere opp proxy? Har lyst å prøve da jeg Har en US ps3.. det kan muligens hjelpe?

Du trenger tilgang til en proxy-server (åpenbart). Denne må nødvendigvis ligge i USA. Innstillinger for å bruke proxy-server finner du under nettverksoppsett i XMB. Nest siste alternativ når man velger egendefinert oppsett.

Åpne proxy-servere finner man lister over. Her er en: http://www.publicproxyservers.com/

Test om du får proxyen til å fungere med Firefox før du starter med PS3. Kjappere å sette opp.

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar

Sony har ikke lov til å selge filmene i Norge, da forskjellige selskaper eier rettighetene til filmene og TV-seriene i USA og Norge.

Anbefaler derfor at velge billige ting om du prøver, siden det kan godt hende dette er bortkastede penger.

Har du prøvd å logge inn og laste ned fra PSN-butikken via PC, eller via PSP?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å logge inn og laste ned fra PSN-butikken via PC, eller via PSP?

Jeg har ikke forsøkt med PSP. PC (med Windows) har jeg ikke så det er ikke mulig å prøve dessverre. Har tro på at at dette skal virke med VPN. VPN vil uansett være mer fleksibelt enn proxy da jeg enklere kan bytte innstillinger. Kan ikke bruke proxy hele tiden. For eksempel er det lite fordelaktig når man spiller multiplayer å gå 14 hopp via USA.

Grunnet tidsnød må VPN bli et prosjekt for helgen.

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar

After watching E3 live via a friends stream I heard about the New Video Store for PS3 Owners. It sounded amazing and I planned to purchase content. However the days past and the news comes that its not available to us EU based PS3 owners!

Anyway cutting to the chase, it pissed me off and most of the people I know. Others and I tried the simple basic network concept of Proxy but as you should know it was a FAIL.

So yeah, 3 days of hacking at kernels and other wonderful protocols in the stack I managed to get my PS3 to connect to the USA Video store and browse movies. I am almost certain that with the right details for the credit card, the purchase would be successful and I could watch the said content. Ive yet to use the paypal one use credit card yet… I understand that works for buying content from other countries stores on the PSN)

I have to now retrace the 3 days worth of positive progress and write it up for those who are interested in doing it….. but no matter how conveluted it is I am just showing that it is possible and you dont have to wait untill 2009 to access any sort of video store on the PSN.

I would also guess this would work for an XBOX 360 owner with regional content issues.

Follow the sites RSS or just come back when you hear about it in your various methods……… itll be here in full very soon.

Here is a video of “going thru the motions” on the USA store from the UK. Nothing to exciting for now….proof of concept ya know.

LINK

Lenke til kommentar
Har man ikke ett amerikansk eller canadisk kredittkort kan man glemme hele opplegget, var ikke så utrolig vanskelig å få PSN til å tro att man satt i Canada/Usa men ble brått mye værre når man skulle betale for varene

Bruker mitt norske VISA debet kort jeg.

Lenke til kommentar
Er samme betaling system vil jeg tro. Og norsk visa skal ikke fungere på psstore, men av en eller annen grunn så fungerer det.

Jeg kan bekrefte at betaling og nedlasting av videoer fungerer. Bruker norsk kort i US Store. Om man ikke har kort man kan bruke fungerer alltids entropay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...