Gå til innhold

Kulturo: Max Payne-trailer sluppet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jøss, Sam Lake var slående lik Max Payne fra det første spillet der :huh:

Må nok se denne filmen her uansett, digger jo spillene så!

Som tørrfisk sier, Sam Lake er fyren som MP i 1ern ble basert på :) Ikke rart om han ligner litt.

Lenke til kommentar

Da jeg så de flygende demonene i traileren tenkte jeg at det nok var et glimt fra de berømte marerittene til Max. Da Ludacris (som ubegripelig nok spiller Jim Bravura) sa noe om Gud og at djevelen bygger opp en hær, regnet jeg med at det var en metafor, slik som det var så mange av i spillene. Men så leste jeg teksten som fulgte etter traileren:

As the mystery deepens, Max (Mark Wahlberg) is forced to battle enemies beyond the natural world and face an unthinkable betrayal.

Når det sies på den måten, helt uten at f.eks. mafia og leiesoldater nevnes, ser jeg grunn til å være bekymret. Enten snakker vi om et skrudd PR-stunt, eller så vil dette bli en katastrofe som langt overgår alle andre spillfilmatiseringer noensinne.

Lenke til kommentar

Et bilde sier mer enn tusen ord sies det. En lite fortelling skrevet i ord og smileys:

Max Payne blir film: :hmm:

Får høre at det er kommet trailer: :grin:

Når jeg nå har sett traileren: :omg:

Hva er feil?

Vel, Max Payne i filmen høres ut som en baby i forhold til Originalen. Max skal ha en mørk resonans i stemmen, som en typ knurring av forakt for verden. Det mangler Mark Wahlberg totalt. Alt for lys stemme.

Og hvor er Max Payne musikken? Den var jo perfekt stemningslagende i spillet, i alle fall kunne de ha introen med Max Payne themet, for å sette stemningen litt bedre.

Og hva i Hvette var den engelen i slutten? Jeg har hørt at Valkyr dopet ga mange rare bieffekter og "the flesh of faling angles" men jeg så ikke det i spillet.

Sukk, jeg mistenker at dette blir en boink og et bang og en flopp.

Lenke til kommentar

Som så mange andre nevner er jeg særdeles skeptisk til både Wahlberg og at filmen skal inneholde noe overnaturlig. Wahlberg passer rett og slett ikke som typen som har mistet alt og gir blankt faen i det meste, annet en hevn. Og om de virkelig har latt det overnaturlige ta plass som noe faktisk, i filmen, da ... da ....

Lenke til kommentar
Sam Lake (MP 1)

Begge de to hadde vært bedre :)

Sure... En finsk person med null skuespillererfaring. Høres perfekt ut. :roll:

Og manuset ligger å flyter rundt på nettet, og der forklares disse demonene.

De er bare hallusinasjoner. Men dette må taes med en pose salt med tanke på kilden.

Endret av Odd Ball
Lenke til kommentar

En rekke momenter som gir meg hodebry:

1. PG-13. Sannsynligvis kan vi se langt fra de brutale drømmene Payne har i spillet.

2. Ludacris (!!) som Bravura. Mannen har ingen troverdighet som skuespiller. Nada.

3. Kunis har fortsatt ikke demonstrert tilfredstillende skuespill- prestasjoner på lerretet.

4. John Moore har ikke regissert en eneste god film.

5. Jack Lupino er en halvfeit, bleik psykopat som tilber satan og dets syke riter, at man har valgt å la en 'prettyboy' som Amaury Nolasco ta rollen, er direkte groteskt.

6. I tillegg til å møte hele NY's underverden, skal Payne tilsynelatende bekjempe demoner av en annen verden, isåfall vil jeg ha problemer med å ta filmen særlig særiøst.

7. Traileren gir ingen indikasjon på at den originale musikken vil være med. Meget foruroligende.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
6. I tillegg til å møte hele NY's underverden, skal Payne tilsynelatende bekjempe demoner av en annen verden, isåfall vil jeg ha problemer med å ta filmen særlig særiøst.

Jeg vil nok tro at det er de indre demonene han slåss mot. Legg merke til i traileren hvordan to av demonene forsvinner og blir til skyer (eller noe slikt) når det store vinduet knuses.

Lenke til kommentar

Dette var tragisk for Max payne, men ingen stor overaskelse. Har sett utviklingen fra spill til film de siste åra og det er ikke noe godt syn. Spill-film har fått et dårlig rykte på seg. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor det blir slik.

Men det virker som om de som lager film av spillene ikke helt har løst å følge handlingen til spillet.

Alle filmene har fått en annen tolkning av handlingen til spillet. Dette gjelder særlig spill som blir gjort om til film.

Doom: mange elementer fra spillet, men hovedgrunnen for at monstrene kommer blir totalforandret. I virkligheten "hell break loose" i filmen: kromosonfeil !?!

Resident evil: Jill, claire og weskerd er med. MEN kor e Chris og Leon S kennedy. Er Alice erstatteren ?

Max payne: Engler...

Endret av Rolexander
Lenke til kommentar
Dette var tragisk for Max payne, men ingen stor overaskelse. Har sett utviklingen fra spill til film de siste åra og det er ikke noe godt syn. Spill-film har fått et dårlig rykte på seg. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor det blir slik.

Men det virker som om de som lager film av spillene ikke helt har løst å følge handlingen til spillet.

Alle filmene har fått en annen tolkning av handlingen til spillet. Dette gjelder særlig spill som blir gjort om til film.

Tingen er vel når en person først skal lage en film, vil han vel helst satse på sin egen version, istedet for å satse fullt på storyen i et spill( noe forfatteren/direktøren/regissøren neppe har). Grunnen er at når man først bruker flere mill. på en film, er vel forfattern(osv) mer sikker på at sin version blir mer suksess enn den originale.

Litt kjipt, for hadde den blitt som i spillet, så hadde det blitt jævla bra synes jeg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...