Gå til innhold

Hjelp angående høyttalere!

Anbefalte innlegg

Hei der!

Er forholdsvis grønn på området om høyttalere, men lyd på PC'en må jeg jo selvfølgelig ha! Derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger...

Skal ikke være for dyrt, men heller ikke for billig. En god ballanse mellom pris og lyd hadde vært bra.

Har Soundblaster Audigy Player - lydkort, og har derfor litt lyst på 5.1 surround-sett.

Få høre hva dere har å anbefale!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt ann på dine preferanser. Logitech Z-560 er jo et alternativ; har hatt dem noen dager. Min vurdering så langt:

- Kan spille USAKLIG høyt hvis du har dem i vanlig skrivebordsoppsett

- Helt grei lyd til ukritisk lytting til popmusikk, spill, etc.

- Litt svak gjengivelse av diskant/øvre mellomtone (altså, svak som i "ikke så bra", ikke som i "lavt"!)

- Går ikke veldig dypt i bassen, men way beyond "vanlige" PC-høyttalere...

- Brukbar helhet i lydbildet (altså overgang mellom sub/satelitter)

Alt i alt synes jeg de er et genialt bra kjøp; etter å ha satt dem opp og hørt på diverse musikk et par timer hørte jeg på Diana Krals briliante "Live in Paris" og tenkte: "Hvorfor i svarte har jeg betalt over 10.000,- for et stereoanlegg når jeg får så bra lyd for 3000,-?"(inkl., discman altså...). Satte plata i den vanlige CDspilleren i stedet, og det tok ikke mer enn ca 2,5 sekunder før jeg hadde svaret...

Du får mao. grei lyd, men hvis noen påstår at de gir deg hifi-lyd har de seriøst ikke snøring. Det er imidlertid lett å glemme at dette er et 4 kanals høyttalersett med STORE forsterkerressurser til under to lapper.

Prisen tatt i betraktning er de geniale.

Siden jeg ikke har testet andre systemer i samme klasse kan jeg desverre ikke si noe om hvordan de er i forhold til konkurenter. Men hvis du stort sett hører på p3-musikk eller skal bruke dem primært til spill tror jeg du vil bli fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har Creative Desktop Theatre 2500. Har hatt dem i 1 1/2 år, og husker jeg ble meget overrasket over lyden. Trodde ikke et 5.1-sett til 2200 kroner kunne gi meg såpass bra lyd :) Desverre er ikke disse pakkene i produksjon lenger, men Creative Inspire 5.1 5700 blir antagelig noe av det samme. Komplett har dem her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eg ville valgt logitech z-680...Har hatt de sida jul å blir beire meir fornøgd me de.

De er nokken so sei at de er sus i høgtalarane..men de er so minimalt så de går an...

Vil du ha ett bra anlegg å har litt penga so sats på logitech z-680 :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...