Gå til innhold

Lanserer skjerm med USB-tilkobling

Anbefalte innlegg

Størrelsen og strømforbruket er nå en ting elg-elg, men jeg liker ikke at LCD projiserer varme i så stor grad som den gjør. Enkelt og greit :) Vi jeg ha en strålepanelvarmeovn så kjøper jeg det.

Høres mer ut som om du har en plasma, for dette er ikke noe jeg har opplevd nærmere enn 5cm fra skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i høyeste grad reelt med min 24" Dell 2407 WFP LCD-skjerm. Panelet er varmt som et badegulv med varmekabler på full guffe (~50°C) og åpningene på toppen avgir mye varm luft.

Etter det jeg har sett i spesifikasjonene til diverse skjermer så varierer effektforbruket (= varmeutviklingen) veldig mye fra skjerm til skjerm. Jeg har tydeligvis en av sløseskjermene.

Lenke til kommentar
å samen ligne en 37 tommers lcd med en crt mellom 15 og 19 tommers crt skjerm er vel i grunne ikke helt reelt.

når den er minst dobbel så stor som den gamle så kan man ikke regne med at strømforbruke så mye redusert

Faktisk så bil jo en 37" lcd være mer enn 4 ganger så stor som en 19"crt.

det kommer lit ann på hvordan man.

digonalt så blir 2 x 19 tommer 38 tommer.

da skulle jeg tro at 4 stk 19 tomere tar den samme plassen som en tv på 38 tommer

problemet er bare at de gamle skjermene også hadde en større ramme rundt bildeflaten.

i tillegg så trengete de mere plass bak.

husk at de gamle skjerme var ikke i bredformat ( ser ikke bort fra enkelte unntak) slik de fleste er i dag

det virker som om min skjer 19 tommer fra samsung faktisk ikke blir varmere en litt over vanlig kroppstemperatur. antar at den ligger på ca 40° på deler av flaten bak.

da må jeg ta på de områdene for å kjenne etter

hvis man tar på et vanlig lysrør så føles det varmere.

jeg tror at jo større skjerm man har jo varmere er den

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
å samen ligne en 37 tommers lcd med en crt mellom 15 og 19 tommers crt skjerm er vel i grunne ikke helt reelt.

når den er minst dobbel så stor som den gamle så kan man ikke regne med at strømforbruke så mye redusert

Faktisk så bil jo en 37" lcd være mer enn 4 ganger så stor som en 19"crt.

det kommer lit ann på hvordan man.

digonalt så blir 2 x 19 tommer 38 tommer.

da skulle jeg tro at 4 stk 19 tomere tar den samme plassen som en tv på 38 tommer

problemet er bare at de gamle skjermene også hadde en større ramme rundt bildeflaten.

i tillegg så trengete de mere plass bak.

husk at de gamle skjerme var ikke i bredformat ( ser ikke bort fra enkelte unntak) slik de fleste er i dag

Husk at den viste overflaten var nærmere 17-18" enn 19" pga man målte bredden på bilderøret, og ikke sleve skjermen

Lenke til kommentar
Jeg er positivt overrasket over mine 2 24" lcd skjermer fra BenQ, de genererer litt varme "på toppen" der det er utlufting, men det er veldig lite.

Langt ifra noen stråleovn som enkelte ser ut til å ha, de gamle crt skjermene mine derimot varmet opp hele kjelleren.

Hvem har sagt at en 24" er en strålevarmeovn? Jeg snakket om store LCD TVer (37" etc) men at "feilen" ligger i alle men det merkes mindre på de mindre skjermene. Med annen teknologi som OLED vil dette problemet omtrent forsvinne.

Min nå 2-3 år gamle Dell 2405 er bedre enn de fleste 24" skjermer som selges i dag. Den er lunken på skjermoverflaten når den har stått på en hel dag men avgir lite strålevarme, derimot kjenner jeg også en lunkenhet ut av luftrillene på toppen. Men den er ikke blant de varmeste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Størrelsen og strømforbruket er nå en ting elg-elg, men jeg liker ikke at LCD projiserer varme i så stor grad som den gjør. Enkelt og greit :) Vi jeg ha en strålepanelvarmeovn så kjøper jeg det.

Høres mer ut som om du har en plasma, for dette er ikke noe jeg har opplevd nærmere enn 5cm fra skjermen.

Mmm sier du at jeg ikke vet om jeg har en LCD TV eller en Plasma TV? Eller snakker du om en pitteliten 22" LCD monitor? Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mmm sier du at jeg ikke vet om jeg har en LCD TV eller en Plasma TV? Eller snakker du om en pitteliten 22" LCD monitor?

40" samsung fra 2004

Jeg spurte...

Lenke til kommentar

Det er en 37" LCD TV :) Forholdsvis god kvalitet selv om den ikke ligger i toppsjiktet. Kostet 14000,- for et år siden.

Man kjenner at man blir varm av den om den står på en halvtimes tid og siter 100-150cm fra den(til siden for meg)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...