KriZZ Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har to 256Mb Twinmos PC3200 brikker. Før hadde jeg bare en og da kjørte jeg den på CL2, men nå som jeg har satt inn en til så kjører begge på CL 2.5 det hjelper ikke og sette dem til Cas Latency 2 i bios, er det ingen måte og få dem til og kjøre på cl 2 ? Burde jo gå for det gikk når jeg hadde en, og brikkene er jo identiske. Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 mener du at den stiller seg tilbake til 2,5 etter du har sava i bios og sånt? i så fall har jeg ikke peiling, men hvis det er sån at den ene brikken ikke takler 2 så sjønner jeg mere. husk i så fall på at twinmos bare er garantert til 2,5. derfor var du i så fall bare litt uheldig med brikke nr 2. men du kan jo prøve å skifte till en annen rambuss på den nye brikken hvis du har muligheter for d... Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Den stiller seg ikke tilbake, den står fremdeles som CL 2 i bios men den booter opp med CL 2.5 og kjører med det. Det funket fint når jeg bare hadde en. Men når jeg fikk en til så ble automatisk CL 2.5. Brikkene er jo helt like så dem burde da kunne kjøre på CL 2 Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 prøv å bytt plass på dem. evt prøv å kjøre kun den nye for å se om det funker Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 De er ikke identiske selv om de er av samme merke og hastighet. Det kan være kvalitetsforskjeller på RAM'n, derfor fungerer ikke alle CL2.5 brikker på CL2. Grunnen til at de heter CL 2.5 er jo nettop at de ikke er garantert å klare mer enn nettop CL2.5 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 jepp, skal teste og bare kjøre den nye på cl 2 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Begge kan kjøre CL 2 hvis dem står i alene. Men så fort dem står sammen så blir det CL 2.5 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 De er ikke identiske selv om de er av samme merke og hastighet. Det kan være kvalitetsforskjeller på RAM'n, derfor fungerer ikke alle CL2.5 brikker på CL2. Grunnen til at de heter CL 2.5 er jo nettop at de ikke er garantert å klare mer enn nettop CL2.5 Men hvis den ikke tåler å kjøre på CL2 låser/rebooter maskina seg, den starter ikke opp med CL2,5. Du kan prøve å resette CMOS eller evt. Flashe BIOS hvis du vet hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 heh. Biosen er den nyeste, jeg flasher altid om biosen så fort det kommer en ny 8) Men det hjelper ikke og resete bios. Jeg har testet alt, det er derfor jeg spør her, for kansje noen av dere har vært borti dette. Synes det er veldig rart at den booter med CL 2.5 når den står som CL 2 i bios. Noen der som har fått 2 brikker til og kjøre på CL 2 på et MSI KT4 Ultra der ute i det hele tatt ? Lenke til kommentar
Akise Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 eg har akuratt samme problem så deg.. MSI kt3 2x TwinMOS@ cl2 går visst ikkje, d går med ei brikka.. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg har 2xtwinmos m/winbond pc3200 og jeg kjører de fint på cl2. Merk at jeg kjører den synkron 166Mhz Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 De er ikke identiske selv om de er av samme merke og hastighet. Det kan være kvalitetsforskjeller på RAM'n, derfor fungerer ikke alle CL2.5 brikker på CL2. Grunnen til at de heter CL 2.5 er jo nettop at de ikke er garantert å klare mer enn nettop CL2.5 men maskina vil jo fortsatt ikke automatisk stille dem tilbake, den vil jo bare nekte å boote. jeg har iaffal to TwinMos PC3200WB brikker som kjører på 2-2-2-5... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå