Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp - Trang forhud: S

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei.

Jeg er en gutt på 15 år som har en del spørsmål rundt dette med trang forhud og penisen generelt:

- Jeg greier lett å dra forhuden min bak penishodet i slapp tilstand, men når den blir stiv greier jeg bare å få den over ca halvparten av penishodet(noen ganger litt mer hvis jeg strekker litt i den), er det lurt av meg å ta en operasjon nå eller kan jeg vente? Er det noen andre måter jeg kan fikse detted?

- Penishodet mitt er lilla(passe lys), med en lyserød flekk(0,5 cm) rundt der pisse kommer ut. Er dette normalt?

- Når jeg drar forhuden helt over(når penisen er slapp), så er det masse hvite klumper der nede, hva er dette?

- Når jeg har forhuden dratt helt ned, er det vondt( ubehagelig) å ta på penishodet, spessielt helt nederst på penishodet, hva er dette? er det farlig? den følelsen jeg får er som at fingeren min klistrer seg fast til penishodet, og det er nesten som å rive av et plaster når jeg tar fingeren av igjen(det er ikke vondt, men ubehagelig)

Takker for svar, jeg ville også sette pris på om noen hadde noen måter jeg kan få fiksa disse tingene på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg er en gutt på 15 år som har en del spørsmål rundt dette med trang forhud og penisen generelt:

- Jeg greier lett å dra forhuden min bak penishodet i slapp tilstand, men når den blir stiv greier jeg bare å få den over ca halvparten av penishodet(noen ganger litt mer hvis jeg strekker litt i den), er det lurt av meg å ta en operasjon nå eller kan jeg vente? Er det noen andre måter jeg kan fikse detted?

Du er såpass ung, at dette gjerne utvider seg selv etterhvert

- Når jeg drar forhuden helt over(når penisen er slapp), så er det masse hvite klumper der nede, hva er dette?

Nå kommer det an på om du mener løse (kukost) eller som "sitter på huden", som da vil være talgkjertler, mest sannsynlig. Ca 70% av alle menn har synlige talgkjertler rett under penishodet, i en "krans"

- Når jeg har forhuden dratt helt ned, er det vondt( ubehagelig) å ta på penishodet, spessielt helt nederst på penishodet, hva er dette? er det farlig? den følelsen jeg får er som at fingeren min klistrer seg fast til penishodet, og det er nesten som å rive av et plaster når jeg tar fingeren av igjen(det er ikke vondt, men ubehagelig)

Hos alle gutter som ikke er omskjært er penishodet veldig følsomt. Dette vil også bli mindre følsomt etterhvert som du blir eldre, onanerer mer, har sex, osv. Bl.a. kan det være kjempevondt om forhuden er trukket tilbake og penishodet gnisser mot boxeren og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...