Anew Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Jeg slutter aldri å la meg forbløffes over hvilke debatter folk gidder å ta... Det er kanskje ikke alle som er så bevandret i "Internett-språk"? Når vi snakker om troll, så mener vi sånne på Internett: http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet) Do Not Feed The Troll! Endret 16. juli 2008 av Anew Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ellers er jo H3D et Fujifilm-kamera, ikke Hasselblad. Nemlig. På hvilken måte? Vet at Kodak leverer sensoren, men står ikke Hasselblad for resten altså? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ellers er jo H3D et Fujifilm-kamera, ikke Hasselblad. Nemlig. På hvilken måte? Vet at Kodak leverer sensoren, men står ikke Hasselblad for resten altså? Kamera er konstruert, designet og produsert under Hasselblads strenge overvåking, i likhet med modellen X-pan. Fuji har i tiår vært ledende på mellomformat, spesielt de bredere formatene. En målsøker i 6x8-format er en stor klassiker, med trykk på stor. X-pan var vel i tillegg ferdig utviklet av Fuji før Hasselblad meldte sin interesse. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Skjønner. Kunne virkelig tenkt meg en XPan. Artig å kunne ta panoramiske bilder uten noen form for digital hjelp. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det er helt korrekt som PM sier, at H3D er produsert av Fuji, selv om Hasseblad selv nok ville steile om du sa det ikke var, nettopp et hasselblad. Jeg så Fujifilms variant da jeg var i Tokyo, og den var faktisk "penere" utført- i mattere og mørkere farger, og mer diskre detaljering (og uten de støgge objektivene da) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Den har jeg ikke sett på bilde en gang. Ikke at det interesserer meg altfor mye heller. Jeg ville heller hatt en 503 med digitalt bakstykke. Mellomformatkamera uten mulighet for sjaktsøker er ikke noe jeg liker for godt. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg så absolutt enig mht til sjaktsøker PM. Nå har jeg som hatt ZD'en noen uker, og AFDII med Leaf bakstykke en stund før det- Eneste jeg savner på begge er muligheten til å smelle på et sjaktsøker, med fokuslupe. RZ67 utgår bare pga størrelsen og den forferdelige crop'en digitalt (selv om den innebygde makrobelgen er helt genial). Jeg står og sjonglerer mellom et sett Contax654 eller Mamiya 645m Pro TL, Noen som har formening om prisnivået på disse? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 645 Pro kjenner jeg folk som har kjøpt til under 3000 med flere objektiver fra junaiten. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 En annen morsomhet som kjennetegner troll er at de som oftest ikke DELTAR i debatten engang... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jepp, men takk til trollet. Du er (hvis du virkelig er et troll) det dummeste og minst innsiktsfulle trollet i www-historien. Du har ikke klart å få til noe som helst av det et troll ønsker å oppnå. Dette har nemlig blitt en glimrende tråd, takket være en internett-ånnas. Tusen takk for å sparke igang en underholdende og saklig tråd Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Skulle nesten fått en moderator til å komme inn og sette seg selv som trådstarter og omdøpe den til noe a la "Tråden om Hasselblad" Lenke til kommentar
Conejos Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Hvorfor skal jeg delta når folk kaller meg for et troll? Alt jeg vil er å ytre min meningsytring og ytre at jeg kjøper et spesielt kamera. Tåler ikke folk det får folk heller la være å skrive noe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du kunne jo svart når jeg lurte på bruksområdet det var snakk om Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvorfor skal jeg delta når folk kaller meg for et troll? Alt jeg vil er å ytre min meningsytring og ytre at jeg kjøper et spesielt kamera. Tåler ikke folk det får folk heller la være å skrive noe. Vel - din 450D vs D40-tråd er jo smått legendarisk. På tide å lage bruker? Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du får jo 30mpx utgaven til bare 100 000, og med samme billedkvalitet, sett vekk fra den ekstra oppløsningen, som jeg forresten tror bare blir i veien for deg. Hvilken båt selger du? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Tenkte faktisk å foreslå det samme. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Vi vet jo alle at GlenH egentlig er PMnormal. Lenke til kommentar
Conejos Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Du kunne jo svart når jeg lurte på bruksområdet det var snakk om Sorry, det er ikke alltid så lett å finne motivasjonen når alle roper troll til deg. Men greit nok, her er bruksområdet: Ta bilder. Hehe. Poenget er å kjøpe et kvalitetsfullt kamera som leverer det beste av det beste. Hvilken båt jeg har? Julle med diamantårefester. Buuhu. Bare vent dere til dere ser de første bildene mine med exifdata. Da skal vi se noen bli lange i fjesene her. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ja, for Exif kan jo ikke forfalskes. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Evt vente til ser de første "bra" bildene Du kunne jo svart når jeg lurte på bruksområdet det var snakk om Sorry, det er ikke alltid så lett å finne motivasjonen når alle roper troll til deg. Men greit nok, her er bruksområdet: Ta bilder. Hehe. Poenget er å kjøpe et kvalitetsfullt kamera som leverer det beste av det beste. Hvilken båt jeg har? Julle med diamantårefester. Buuhu. Bare vent dere til dere ser de første bildene mine med exifdata. Da skal vi se noen bli lange i fjesene her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå