Gå til innhold

Da skal jeg kjøpe meg et Hasselblad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers er jo H3D et Fujifilm-kamera, ikke Hasselblad. Nemlig.

På hvilken måte? Vet at Kodak leverer sensoren, men står ikke Hasselblad for resten altså?

Kamera er konstruert, designet og produsert under Hasselblads strenge overvåking, i likhet med modellen X-pan. Fuji har i tiår vært ledende på mellomformat, spesielt de bredere formatene. En målsøker i 6x8-format er en stor klassiker, med trykk på stor. X-pan var vel i tillegg ferdig utviklet av Fuji før Hasselblad meldte sin interesse.

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt som PM sier, at H3D er produsert av Fuji, selv om Hasseblad selv nok ville steile om du sa det ikke var, nettopp et hasselblad.

Jeg så Fujifilms variant da jeg var i Tokyo, og den var faktisk "penere" utført- i mattere og mørkere farger, og mer diskre detaljering (og uten de støgge objektivene da)

Lenke til kommentar

Jeg så absolutt enig mht til sjaktsøker PM.

Nå har jeg som hatt ZD'en noen uker, og AFDII med Leaf bakstykke en stund før det- Eneste jeg savner på begge er muligheten til å smelle på et sjaktsøker, med fokuslupe. RZ67 utgår bare pga størrelsen og den forferdelige crop'en digitalt (selv om den innebygde makrobelgen er helt genial).

Jeg står og sjonglerer mellom et sett Contax654 eller Mamiya 645m Pro TL, Noen som har formening om prisnivået på disse?

Lenke til kommentar

Jepp, men takk til trollet. Du er (hvis du virkelig er et troll) det dummeste og minst innsiktsfulle trollet i www-historien. Du har ikke klart å få til noe som helst av det et troll ønsker å oppnå. Dette har nemlig blitt en glimrende tråd, takket være en internett-ånnas.

Tusen takk for å sparke igang en underholdende og saklig tråd :tease:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg delta når folk kaller meg for et troll?

Alt jeg vil er å ytre min meningsytring og ytre at jeg kjøper et spesielt kamera. Tåler ikke folk det får folk heller la være å skrive noe.

Vel - din 450D vs D40-tråd er jo smått legendarisk. På tide å lage bruker? ;)

Lenke til kommentar
Du kunne jo svart når jeg lurte på bruksområdet det var snakk om

Sorry, det er ikke alltid så lett å finne motivasjonen når alle roper troll til deg. Men greit nok, her er bruksområdet: Ta bilder. Hehe.

Poenget er å kjøpe et kvalitetsfullt kamera som leverer det beste av det beste.

Hvilken båt jeg har? Julle med diamantårefester. Buuhu.

Bare vent dere til dere ser de første bildene mine med exifdata. Da skal vi se noen bli lange i fjesene her. :)

Lenke til kommentar

Evt vente til ser de første "bra" bildene

Du kunne jo svart når jeg lurte på bruksområdet det var snakk om

Sorry, det er ikke alltid så lett å finne motivasjonen når alle roper troll til deg. Men greit nok, her er bruksområdet: Ta bilder. Hehe.

Poenget er å kjøpe et kvalitetsfullt kamera som leverer det beste av det beste.

Hvilken båt jeg har? Julle med diamantårefester. Buuhu.

Bare vent dere til dere ser de første bildene mine med exifdata. Da skal vi se noen bli lange i fjesene her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...