Gå til innhold

Da skal jeg kjøpe meg et Hasselblad


Anbefalte innlegg

Jeg leste nylig en artikkel her på Akam om et Hasselbladkamera. Hadde aldri hørt om det før. Der var det linket til et eksempelbilde. Og jeg har funnet enda flere bilder av dette 39MP kameraet på internett.

 

FØRST NÅ begynner vi å snakke om kamera! Her kan du ta bilder av hva som helst og de skinner som glitrende diamanter selv i full RAW-størrelse. Bildene fra dette kameraet i full størrelse uten etterbehandling er bedre enn hva et Canon eos 1Ds Mark 3 kan få til etter komprimering, oppskarping og etterbehandling av farger. Det er nå vi begynner å snakke om et KAMERA sånn det skal være!

 

Ny pris blir 259 995,- full H3D kit

 

Jeg har en båt som er verdt 150 000,-. Den er lagt ut for salg nå.

Jeg har spart opp ca 75 000,- på en sparekonto.

Dette gir meg sammenlagt 225 000,-.

 

Da trenger jeg bare et lån på ca. 40 000,- som ikke burde bli et stort problem.

 

Og endelig vil jeg få et kamera som kan levere bilder av akseptabel kvalitet. Takk Akam for at dere gav meg tipset som vil gi meg for første gang i livet fotoglede!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hasselblad er jo bare drit da maks 400 iso er jo en vits det går ikke an å ta fyllebilder da og hvor masse zoom har kitlinsen men selvfølgelig er det kult om alle bilder man tar med den blir dødsbra kan jo selge bildene da og bli rik og berømt og få modell som kjærste

Lenke til kommentar

Designer da fryktelig mye mer enn estetikk- og digitale mellomformatkamera har grusomt mye å ta igjen på småbildeformat når det gjelder ren ergonomi, arbeidsflyt og funksjonell design.

 

Når det er sagt, holder jeg på mitt- Det er for pinlig at et så dyrt kamera skal se så billig og harry ut. Har noen lagt merke til det helt pinlig billige grepet på objektivene med masse små Hassebladlogoer på, hjæælp.

Lenke til kommentar

Du får meg til å le - det skal du ha.

"Her kan du ta bilder av hva som helst"

For det kan du ikke gjøre med ett annet kamera ? Syns jeg ser deg dekke ett billøp men den klumpen der gitt.

 

 

Jeg leste nylig en artikkel her på Akam om et Hasselbladkamera. Hadde aldri hørt om det før. Der var det linket til et eksempelbilde. Og jeg har funnet enda flere bilder av dette 39MP kameraet på internett.

 

FØRST NÅ begynner vi å snakke om kamera! Her kan du ta bilder av hva som helst og de skinner som glitrende diamanter selv i full RAW-størrelse. Bildene fra dette kameraet i full størrelse uten etterbehandling er bedre enn hva et Canon eos 1Ds Mark 3 kan få til etter komprimering, oppskarping og etterbehandling av farger. Det er nå vi begynner å snakke om et KAMERA sånn det skal være!

 

Ny pris blir 259 995,- full H3D kit

 

Jeg har en båt som er verdt 150 000,-. Den er lagt ut for salg nå.

Jeg har spart opp ca 75 000,- på en sparekonto.

Dette gir meg sammenlagt 225 000,-.

 

Da trenger jeg bare et lån på ca. 40 000,- som ikke burde bli et stort problem.

 

Og endelig vil jeg få et kamera som kan levere bilder av akseptabel kvalitet. Takk Akam for at dere gav meg tipset som vil gi meg for første gang i livet fotoglede!

Lenke til kommentar
Du får meg til å le - det skal du ha.

"Her kan du ta bilder av hva som helst"

For det kan du ikke gjøre med ett annet kamera ? Syns jeg ser deg dekke ett billøp men den klumpen der gitt.

 

 

Jeg leste nylig en artikkel her på Akam om et Hasselbladkamera. Hadde aldri hørt om det før. Der var det linket til et eksempelbilde. Og jeg har funnet enda flere bilder av dette 39MP kameraet på internett.

 

FØRST NÅ begynner vi å snakke om kamera! Her kan du ta bilder av hva som helst og de skinner som glitrende diamanter selv i full RAW-størrelse.

 

 

Ser du ikke at det står noe etter "her kan du ta bilder av hva som helst"...?

Eller er du blind?

 

Uansett: Til trådstarter: Du som hadde 450D og ble eid av en med D40 vil nok komme opp på resten av forumet sitt nivå med ett H3D :)

Lenke til kommentar
Schnoodleboy gjør. Og jeg, egentlig. De kunne i alle fall ha gitt det metallhus av aluminium. Slik det er nå er det nesten like stygt å se på som et 350D i sølvutførelse. Det kameraet ser ut som noe guttunger får i julekalender 5. desember.

 

Hæhæhæ. I hvilket tidsskrift driver du med anmelderi? Jeg må abonnere!

Lenke til kommentar
Schnoodleboy gjør. Og jeg, egentlig. De kunne i alle fall ha gitt det metallhus av aluminium. Slik det er nå er det nesten like stygt å se på som et 350D i sølvutførelse. Det kameraet ser ut som noe guttunger får i julekalender 5. desember.

 

Hæhæhæ. I hvilket tidsskrift driver du med anmelderi? Jeg må abonnere!

Jeg har et eget magasinprosjekt på gang, redaktøransvar meg, fotoredaktøransvar meg, grafisk design meg, hele redaksjonen meg.

 

Ellers skriver jeg for lokalavisen min og får jevnt over god omtale. :)

Lenke til kommentar
Prøvde såvidt et Hasselblad (500) her om dagen, og hvilket kamera!

 

Det er en fryd å titte i sjaktsøkeren, ikke like artig å ta opp speilrefleksen igjen etterpå.

 

Med dagens dollarkurs kan man plukke opp et slikt med standardobjektiv til under 10000kr.

Det får du billigere her hjemme. Før i tiden ('80-tallet) vet jeg at Wernøe Gulbrandsen måtte ta inn en god del Hasselblad 501 og Leica M6 for å tilfredstille de amerikanske turistene som skulle handle taxfree. Belive it or not. Derfor er ikke slik billigere there over. Jeg har sett komplett Hasselblad 500 C/M for ned mot 6000 i Norge.

 

Ellers er jo H3D et Fujifilm-kamera, ikke Hasselblad. Nemlig.

Lenke til kommentar
Du får meg til å le - det skal du ha.

"Her kan du ta bilder av hva som helst"

For det kan du ikke gjøre med ett annet kamera ? Syns jeg ser deg dekke ett billøp men den klumpen der gitt.

 

 

Jeg leste nylig en artikkel her på Akam om et Hasselbladkamera. Hadde aldri hørt om det før. Der var det linket til et eksempelbilde. Og jeg har funnet enda flere bilder av dette 39MP kameraet på internett.

 

FØRST NÅ begynner vi å snakke om kamera! Her kan du ta bilder av hva som helst og de skinner som glitrende diamanter selv i full RAW-størrelse.

 

 

Ser du ikke at det står noe etter "her kan du ta bilder av hva som helst"...?

Eller er du blind?

 

Uansett: Til trådstarter: Du som hadde 450D og ble eid av en med D40 vil nok komme opp på resten av forumet sitt nivå med ett H3D :)

Det er et troll, bare ute etter å skape irritasjon og styr. Er ikke det ganske åpenbart? Ikke bry deg om det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...